اولین پایگاه واکسیناسیون تماما دانشجویی کشور افتتاح شد

اولین پایگاه واکسیناسیون تماما دانشجویی کشور به همت گروه جهادی شهید احدی انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، در این مراسم که در آستانه مقدس امامزاده سیده ملک خاتون در منطقه خاوران تهران برگزار شد، محمدعلی امام هادی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، حسن زائری‌لطف مدیر کل فرهنگی وزارت بهداشت، حسینی آهنگری مشاور معاون وزیر بهداشت نیز حضور داشتند.

در مراسم افتتاحیه پایگاه واکسیناسیون شهید احدی، عباس شیراوژن معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه دانشجویان با همت و اراده خود کار بزرگی انجام داده‌اند، اظهار کرد: راه اندازی این پایگاه تماما دانشجویی علاوه بر کار اینکه یک کار تخصصی است و ملاحظات بهداشتی در راه‌اندازی آن وجود دارد و یک تجربه حرفه‌ای محسوب می‌شود، در واقع برای زندگی شخصی و هویت تشکیلاتی دانشجویان مشارکت‌کننده نیز تجربه بسیار عالی است و این حرکت بزرگ باعث افتخار است.

وی با تقدیر از زالی به خاطر حمایت از این حرکت دانشجویی و تقویت آن، گفت: اینکه یک تشکل دانشجویی احساس وظیفه می‌کند و در کنار کارهایی که به صورت معمول انجام می‌داده، در زمانی که مردم نیاز به واکسیناسیون دارند و روند واکسیناسیون باید سرعت پیدا کند، به کمک مجموعه‌هایی آمده که به صورت رسمی و سازمانی فعال هستند و برای کم کردن مشکلات مردم داوطلبانه کمک می‌کند، اتفاق مبارکی است. انتخاب مکان این پایگاه در یک منطقه محروم و در کنار مکانی مقدس نیز باعث می‌شود خود دانشجویان نیز از این فضا برای زندگی و تجربیات آینده خود بهره‌مند شوند.

شیراوژن در ادامه با اشاره به اینکه یک دانشگاه موفق، دانشگاهی است که اجتماعی باشد و خدمات اجتماعی ارائه دهد، خاطر نشان کرد: تشکل موفق نیز تشکلی است که به مشکلات جامعه توجه دارد و به مشکلات ورود مسؤولانه می‌کند؛ این ورود توأم با حس مسؤولیت به مشکلات جامعه نیاز امروز ما است و چنین فرهنگی باید گسترده‌تر و جدی‌تر دنبال شود. امیدوارم این حرکت نیکویی که دانشجویان علوم پزشکی انجام داده‌اند در سراسر کشور نیز اتفاق بیفتد؛ این اقدام یک تجربه مدیریتی خوب برای دانشجویان است که به مدیریت‌های بزرگتر در آینده کشور منجر می‌شود.

معاون وزیر بهداشت همچنین اضافه کرد: افتخار می‌کنم که در چنین مراسمی شرکت کرده‌ام، عزم و اراده این دانشجویان برای خود ما هم درس‌آموز است و امیدواریم این دانشجویان عزیز با قوت، قدرت و اقتدار بیشتر و همت بالاتر در عرصه خدمت‌رسانی به مردم حرکت کنند و موفق باشند.

عباس شیراوژن در حاشیه این مراسم نیز در گفتگو با مفدا بیان داشت: دانشجویان ما نشان داده‌اند که در فعالیت‌های جهادی در همه عرصه‌ها مثل حوادث طبیعی و بحران‌های مختلف حاضر هستند اما در این شرایط فعلی که ویروس کرونا جامعه را با مشکلات متعدد روبرو کرده است، حضورشان جدی‌تر، پررنگ‌تر و با دغدغه‌تر است و بیش از خدمتی که به مردم ارائه می‌دهند، این حرکت اثرات تربیتی و انسانی برای خودشان دارد و بر رشد شخصیت خود دانشجویان تاثیر خواهد گذاشت.

معاون وزیر بهداشت با تبریک به خانواده‌های این دانشجویان که چنین فرزندانی تربیت کرده‌اند، اظهار داشت: این ۱۲ هزار دانشجو که داوطلب واکسیناسیون شده‌اند و قطعا تعدادشان افزایش خواهد یافت، باعث افتخار و مباهات ما هستند.

انجمن اسلامی دانشجویان قدیمی‌ترین تشکیلات سیاسی مدون دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است

علیرضا زالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه انجمن اسلامی دانشجویان قدیمی‌ترین تشکیلات سیاسی مدون دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است، گفت: تشریک مساعی دانشجویان در این امر را به فال نیک می‌گیرم و به خاطر این نگاه بلند و متعالی و سلامت محورشان به این عزیزان تبریک می‌گویم. این اقدام دانشجویان که برای مشارکت در واکسیناسیون عمومی کشور آستین همت بالا زده‌اند، در راستای تحقق یکی از مصادیق مهم مسئولیت اجتماعی است و همراهی در زدودن این ویروس از جامعه در واقع به نوعی ممارست اجتماعی و کسب فضائل انسانی و جامعه‌نگر محسوب می‌شود.

وی در ادامه اضافه کرد: تفاوت دانشجویان حوزه سلامت با دیگر دانشجویان در این است که از روزهای آغازین تحصیل محشور بودن با مردم، احترام به مردم و کاستن از آلام مردم را تجربه می‌کنند و این از وظایف ذاتی و حرفه‌ای‌شان است. هر دانشجوی عرصه سلامت که در زمان دانشجویی این ممارست اجتماعی را به خوبی تمرین کند، در آینده می‌تواند به عنوان یک کنشگر فعال اجتماعی در عرصه سلامت حضور موثری داشته باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به حضور معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در این مراسم بیان کرد: حضور عباس شیراوژن در مطلع کار اجراییشان در جمع دانشجویی، نشان دهنده نگاه عمیق ایشان به جمع دانشجویی و تکریم دانشجویان به عنوان نسل گام دوم انقلاب و عزیزانی است که آینده سازان پرجسارت کشور خواهند بود.

وی در ادامه تاکید کرد: مهمترین مساله‌ای که امروز با آن روبرو هستیم پیوستن همه اقشار به امر واکسیناسیون است و با شکل گیری این بن مایه جهادی شاهد هستیم که در نقاط مختلف شهر تهران فرایند واکسیناسیون و ارائه خدمات به مردم به سهولت رسیده است. به صورت کاملا جهشی تعداد پایگاه‌های واکسیناسیون در مدت اخیر افزایش یافته و تعداد مراکز رسمی در تهران در حال حاضر بالغ بر ۱۶۹ پایگاه است که این عدد تا حدود سه هفته قبل ۴۳ پایگاه بود.

فلسفه شکل گیری این پایگاه تماما دانشجویی تاکید رهبر انقلاب بر حرکت جهادی بود

در ادامه مراسم مرتضی آقایاری دبیر تشکل انجمن اسلامی دانشجویان ۱۳۴۸ دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به دستور مقام معظم رهبری مبنی بر حرکت جهادی در راستای ریشه کنی ویروس کرونا، گفت: داستان شکل گیری این پایگاه تماما دانشجویی از جایی شروع شد که رهبر انقلاب بر حرکت جهادی در راستای مقابله با ویروس کرونا تاکید کردند، با شکل گیری این ایده و با حمایت‌های زالی و امام هادی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی کار دنبال شد و به نتیجه رسید.

وی اضافه کرد: به عنوان یک تشکل دانشجویی به موضوع تربیت نیروی انسانی توجه بسیاری داریم و این باعث افتخار ماست که مسئول این پایگاه یک دانشجوی ترم یک است که تا به این لحظه با موفقیت پایگاه را با حمایت مسئولان دانشگاه گردانده است.

در حاشیه مراسم مهران علامی دانشجوی ترم دو بهداشت عمومی و عضو انجمن اسلامی دانشجویان ۱۳۴۸ گفت: دانشجویان فعال در این پایگاه از دانشکده‌های مختلف هستند و همه در راستای این هدف فعالیت می‌کنند که به گفته مقام معظم رهبری روند واکسیناسیون تسریع و ویروس ریشه کن شود.

وی با اشاره به روند موفقیت آمیز شکل گیری پایگاه گفت: روز اول با تزریق ۶۷ دوز واکسن کار را شروع کردیم و در حال حاضر با گذشت یک هفته به ۳۵۰ دوز در روز رسیده‌ایم. به گفته علامی به طور میانگین ۱۵۰ دانشجو از دانشکده‌های مختلف دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در این پایگاه مشغول به فعالیت هستند.

۴۰ دانشجو در بخش‌های واکسیناسیون این پایگاه مشغول به فعالیت هستند

محمد رسول مصطفوی مسئول پایگاه جهادی شهید احدی نیز در حاشیه مراسم بیان کرد: بر اساس شیفت بندی انجام شده به طور روزانه ۴۰ دانشجو در بخش‌های واکسیناسیون این پایگاه مشغول به فعالیت هستند. بخش CPR نیز در نظر گرفته شده که تعدادی از دانشجویان در این قسمت فعالیت می‌کنند تا اگر بعد از تزریق برای فردی مشکلی پیش آمد، اقدامات لازم برای احیا انجام شود.

وی در پایان گفت: در پی این هستیم که در واکسیناسیون دانش آموزی نیز مشارکت کنیم و این درخواست را به مسئولان دانشگاه منتقل کرده‌ایم که با استفاده از نیروهای دانشجویی واکسیناسیون نوجوانان و دانش آموزان نیز در این پایگاه انجام شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1113230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =