نماینده روسیه در سازمان ملل: افغانستان در تولید مواد مخدر پیشرو خواهد شد

معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در سخنانی گفت: افغانستان در تولید مواد مخدر پیشرو خواهد شد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، گنادی کوزمین معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد گفت: افغانستان به زودی در تولید مواد مخدر پیشرو خواهد شد.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد در این باره گفت: افغانستان به زودی در تولید مواد مخدر «مت آمفتامین» پیشرو خواهد شد.

وی در ادامه افزود: در طول ۲۰ سال حضور گروهی از کشورهای عضو ناتو، افغانستان به یک کشور مواد مخدر تبدیل شده است. یک علامت هشداردهنده برای ما این واقعیت است که افغانستان به زودی در تولید و مصرف غیرقانونی «مت آمفتامین» بعد از مواد افیونی، در جهان پیشرو خواهد شد.

گنادی کوزمین همچنین با اشاره به تلاش های چشمگیر روسیه برای آموزش پلیس خارجی مواد مخدر، خواستار افزایش تلاش ها برای تقویت پتانسیل مبارزه با مواد مخدر در افغانستان و کشورهای همسایه شد.

پیش از این، طالبان از مسکو خواسته بود تا به حذف تمامی مسیرهای قاچاق مواد مخدر کمک کند. مقامات جدید افغانستان در تلاش هستند تا قاچاق مواد مخدر را متوقف کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، طالبان ۱۵ آگوست با تصرف کابل پایتخت افغانستان وعده تشکیل دولت جدید در این کشور را داد و چندی پیش نیز اعضای کابینه دولت موقت خود را رسانه‌ای کرد.

این در حالیست که ۲ دهه اشغالگری نیروهای خارجی به سرکردگی تروریست های آمریکایی در افغانستان دست آوردی جز افزایش ناامنی، فقر و خشونت برای مردم این کشور به همراه نداشته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1113236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =