استان مرکزی پیشرو در کشاورزی نوین

مدیرکل سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی از افزایش ضریب مکانیزاسیون در سطح استان و حرکت به سمت باغداری نوین خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، مجید آنجفی درباره حمایت از محصولات کشاورزی در سال پشتیبانی‌ و رفع موانع تولید گفت: حمایت‌های دولت فقط در خرید محصولات کشاورزان نیست، دولت با پرداخت یارانه‌ها حمایت خود را انجام می‌دهد. از جمله فروش محصولات کشاورزی با قیمت کم، دادن تجهیزات آبیاری بلاعوض به کشاورزان و خرید محصولاتی که باتوجه به فراوانی آنها مشتری کمی دارند.
مدیرکل سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی ادامه داد: اتفاق خوبی که به‌تازگی در بخش کشاورزی افتاده، تشکیل کمیسیون قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی است که این کمیسیون با حضور تولیدکنندگان داخلی تشکیل می‌شود و قیمت قبل از شروع سال زراعی مصوب می‌شود. برای مثال قیمت گندم از الان مشخص شده (۷۵۰۰ تومان) که کشاورز برای کاشت از قبل مطلع باشد. 

وی در مورد نرخ پایین دولتی محصول صادراتی کشمش بیان کرد: قیمت پایه معمولاً حداقل قیمت است و کشاورزان محصول را به قیمت بالاتری به‌صورت توافقی می‌فروشند،‌ دولت برای خرید این اقلام قیمت پایه را معرفی می‌کند که اگر کشاورز نتوانست به قیمت بالاتری آن را بفروشد نگرانی برای فروش محصول خود نداشته باشد.

آنجفی خاطرنشان کرد: سازمان جهاد کشاورزی با ارائه تسهیلات بلاعوض در خصوص آبیاری قطره‌ای و مکانیزه محصولات به کشاورزان کمک خواهد کرد.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان مرکزی در پایان علت افزایش قیمت لبنیات را اینگونه تشریح کرد: تهیه ۷۰درصد علوفه به صورت آزاد، دارو برای دام و هزینه حمل‌ونقل باعث افزایش هزینه‌های دامداران شد. بالارفتن قیمت لبنیات طبیعی بوده و ناشی از تورم موجود در کشور است.

وی ادامه داد: با افزایش تعداد تراکتور و کمباین، احداث ۷۵ هزارهکتار آبیاری قطره‌ای، توزیع انواع بذرهای اصلاح شده، کاهش مصرف سم، افزایش کشت های گلخانه‌ای با ساخت شهرک های متعدد از استان های پیشرو در زمینه کشاورزی نوین هستیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1113241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =