رونمایی از سامانه جامع فرهنگی دانشگاه پیام‌نور

سامانه جامع فرهنگی دانشگاه پیام‌نور امروز در حاشیه جلسه هیئت‌رئیسه این دانشگاه در سازمان مرکزی رونمایی شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، محمدرضا زمانی رئیس دانشگاه پیام‌نور در جلسه هیئت‌رئیسه این دانشگاه، از سامانه جامع فرهنگی  خبر داد و افزود: برند دانشگاه پیام‌نور بستر الکترونیکی است و از همین جهت جای خالی رسیدگی به مسائل فرهنگی و ورزشی دانشگاه بر این بستر احساس می‌شد و این سامانه در زمینه هماهنگی، شفافیت، مستندسازی، نظارت و ارزیابی فرهنگی بسیار راهگشاست.

وی سامانه جامع فرهنگی دانشگاه پیام‌نور را هم‌راستا با سامانه آموزشی گلستان دانست و  گفت: دانشجویان دانشگاه پیام‌نور باید بتوانند با فراغ‌بال همان‌طور که مسائل آموزشی خود را بر بستر الکترونیکی پیگیری می‌کنند، فعالیت‌ها و فرایندهای اداری فرهنگی خود را نیز از طریق این سامانه انجام دهند.

زمانی اظهار کرد: این سامانه در بدو شروع ممکن است با چالش‌هایی همراه باشد؛ اما می‌توان با اجرای فعالیت‌ها از طریق این سامانه و دریافت نظرات دانشجویان، کاستی‌ها و چالش‌ها را به فرصت تبدیل کرد.

محمدهادی امین ناجی معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام‌نور نیز، تسهیل، تسریع و شفافیت در تمام فعالیت‌های فرهنگی دانشجویان را مهم‌ترین هدف سامانه جامع فرهنگی عنوان کرد و افزود: این سامانه در راستای این سه هدف مهم، به‌خوبی می‌تواند گزارشی جامع از فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه ارائه دهد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام‌نور امروز در مراسم راه‌اندازی سامانه جامع فرهنگی افزود: کلیه قوانین و مقررات فرهنگی، کنشگران فرهنگی دانشگاه در حوزه‌های مختلف، فعالان دانشجویی در این سامانه تعریف شده‌اند و مبنای بهره‌مندی از این سامانه کد و شماره دانشجویی است.

وی با عنوان این سامانه جامع فرهنگی خدمات گسترده‌ای را به دانشجویان ارائه خواهد داد، افزود: در حال حاضر ۸۵ تشکل، اطلاعات کارشناسان حوزه فرهنگی در سازمان، استان‌ها و مراکز و واحدها در این سامانه به ثبت رسیده و هر لحظه اطلاعات به‌روز خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد: سامانه جامع فرهنگی می‌تواند سامانه‌ای ماندگار و رو به صعود باشد که سیر گزارش‌های فرهنگی و فرایندها را برای دانشجویان تسهیل کرده و خدمات بسیار مطلوبی را ارائه کند.

برگزاری انتخابات انجمن‌ها از طریق سامانه جامع فرهنگی

محمدی مدیرکل فرهنگی و فوق‌برنامه دانشگاه پیام‌نور نیز در این نشست با اشاره به اینکه سامانه جامع فرهنگی بهترین بستر برای برگزاری انتخابات انجمن‌ها است، گفت: خدمات فرهنگی در این سامانه با سهولت بیشتر و با حفظ شأن و منزلت دانشجویان انجام خواهد شد.

مدیرکل فرهنگی و فوق‌برنامه دانشگاه پیام‌نور با عنوان اینکه با استفاده از این سامانه نظارت و ارزیابی بر فعالیت‌های فرهنگی در سطح کشور و رتبه‌بندی استان‌ها به‌راحتی امکان‌پذیر است، افزود: اطلاعات همه مراکز و واحدها در این سامانه بارگذاری شده و به‌زودی اطلاعات اعضای علمی برای انتخاب اساتید مشاور در انجمن‌ها و کانون‌ها بارگذاری می‌شود.

وی یکی از چالش‌های حوزه فرهنگی را مستندسازی دانست و گفت: خوشبختانه با راه‌اندازی این سامانه می‌توانیم به‌سهولت مستند تمام فعالیت‌ها را داشته باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1113325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =