مبالغ وام ضروری دانشگاه‌های علوم پزشکی اعلام شد/ افزایش دفعات مجاز دریافت وام

سخنگوی شورای صنفی مرکزی دانشجویان وزارت بهداشت ضمن اعلام مبالغ وام ضروری در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰، از افزایش تعداد دفعات دریافت این وام خبر داد.

عارف کمانی سخنگوی شورای صنفی مرکزی دانشجویان وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز با اشاره به وضعیت وام‌ ضروری دانشجویان علوم پزشکی در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ اظهار کرد: افزایش تعداد دفعات وام های ضروری، مطالبه سه سال اخیر شورای صنفی وزارت بهداشت از صندوق رفاه این وزارتخانه بود. در دانشگاه‌های وزارت علوم هر ترم یا هر دو ترم یک بار امکان دریافت وام ضروری وجود دارد؛ اما دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی تنها یک بار در سال می‌توانستند از این وام استفاده کنند.

وی ادامه داد: با پیگیری شورای صنفی مرکزی وزارت بهداشت از صندوق رفاه، تعداد دفعات دریافت وام ضروری از یک بار به سه بار یا پنج بار افزایش پیدا کرد. دانشجویان برای دریافت این وام می‌توانند بر اساس اعلام دانشگاه محل تحصیل خود و در زمان مقرر، نسبت به دریافت وام اقدام کرده و از مزایای این وام بهره‌مند شود.

مبلغ وام ضروری دانشجویان علوم پزشکی

سخنگوی شورای صنفی مرکزی وزارت بهداشت درباره مبلغ وام ضروری گفت: دستورالعمل اجرایی برای وام‌های دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی در سال ۱۴۰۱_۱۴۰۰ ابلاغ شده و لازم الاجرا است. بر اساس این دستورالعمل دانشجویان مقطع کاردانی کارشناسی ناپیوسته، کارشناسی پیوسته، کارشناسی ارشد و دکتری حرفه‌ای، در صورتی که یک نیمسال از مدت تحصیلشان در دانشگاه گذشته باشد می‌توانند نسبت به دریافت وام ضروری با مبلغ یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اقدام کنند.

دفعات مجاز دریافت وام در مقاطع مختلف تحصیلی

وی افزود: دفعات دریافت وام ضروری برای دانشجویان دکتری حرفه‌ای ( شامل پزشکی دندانپزشکی و داروسازی) حداکثر ۳ نوبت، برای دانشجویان کارشناسی پیوسته دو نوبت، برای کاردانی و کارشناسی ناپیوسته همچنین کارشناسی ارشد ناپیوسته یک نوبت تعیین شده است. از طرفی دانشجویان دکتری پژوهشی و تخصصی می‌توانند حداکثر دو بار نسبت به دریافت وام ضروری صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت اقدام کنند.

جزئیات وام ضروری برای دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی

کمانی با اشاره به وضعیت وام‌ ضروری دانشجویانی که تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی قرار دارد، خاطر نشان کرد: این دانشجویان می توانند با ارائه مدارک و مستندات لازم از تسهیلات صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت برخوردار شوند. مبالغ وام ضروری برای دانشجویانی که تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی یا بهزیستی قرار دارند، یک و نیم برابر مبالغ وام ضروری در نظر گرفته شده و دانشجویان می توانند ۵ بار در طول تحصیل خود وام ضروری دریافت کنند.

وی بیان کرد: بر اساس ماده 20  آیین نامه نحوه استفاده از تسهیلات صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، نفرات اول تا سوم المپیادهای ورزشی و فرهنگی، نفرات برتر مسابقات ورزشی بین‌المللی، مسابقات قرآنی ملی و بین‌المللی، نفرات اول تا سوم آزمون‌های علوم پایه، المپیاد های پژوهشی دانشجویانی می‌توانند دو برابر مبلغ وام ضروری، تسهیلاا دریافت کند. از طرفی دانشجویانی که در بلایای طبیعی خانواده خود را از دست داده‌اند یا خسارتی به خودشان یا خانواده آنها وارد شده؛ همچنین دانشجویانی که به بیماری‌های خاص و پرهزینه مبتلا هستند می‌توانند از این تسهیلات برخوردار شوند.

وام خارج از نوبت به متقاضیان دریافت وام حج و عتبات تعلق می‌گیرد

سخنگوی شورای صنفی مرکزی وزارت بهداشت اظهار کرد: متقاضیان وام حج و عتبات عالیات می‌توانند در مقطع تحصیلی خود به جز موارد مطرح شده، یک مرتبه خارج از نوبت تسهیلات دریافت کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1113344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =