محبوبیت بایدن به پایین‌ترین سطح رسید

نظرسنجی جدید نشان داد که چالش های متعدد کاخ سفید در داخل و خارج کشور محبوبیت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا را به پایین ترین سطح در دوران ریاست جمهوری اش سوق داده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ایسکانیوز، بر اساس نظرسنجی جدید خبرگزاری آسوشیتدپرس و مرکز تحقیقات امور عمومی موسسه نورک، محبوبیت بایدن به ۵۰ درصد افت کرده است و این نظرسنجی نشان داده که فقط ۳۴ درصد آمریکایی ها می گویند کشورشان در مسیر درستی حرکت می کند.

این در حالیست که در ماه های اول حضور بایدن در کاخ سفید حدود نیمی از آمریکایی ها گفته بودند که کشورشان در مسیر درستی قرار دارد.

دیوید بارکر مدیر مرکز مطالعات ریاست جمهوری و کنگره در دانشگاه آمریکا گفت خروج آمریکا از افغانستان صرف نظر از جایگاه سیاسی آن برای کشور شرم آور بود. این مساله همچنین برای دولت آمریکا شرم آور است و می توان انتظار داشت که باعث کاهش محبوبیت عمومی شود.

نتایج نظرسنجی اخیر همچنین همزمان با تهدید کنگره برای خارج کردن برنامه های داخلی دولت بایدن و نزدیک تر شدن کشور به شکست در انجام تعهدات خود در قبال بحران ملی منتشر شده است.

کاهش محبوبیت بایدن به دنبال مجموعه ای از بحران ها در دوران ریاست جمهوری اش از خروج جنجالی نیروهای آمریکایی از افغانستان تا انتقادها از رسیدگی به بحران مهاجرانی که در مرزهای جنوبی آمریکا جمع شده اند و بالا رفتن دوباره تعداد مبتلایان به کووید-۱۹ بروز کرده است.

با این حال یکی از موارد امیدوارکننده مدیریت همه گیری در دولت بایدن بوده است و در حالی که محبوبت کلی او درباره این موضوع نسبت به ماه ژوئیه همچنان پایین است حدود ۵۷ درصد آمریکایی عملکرد بایدن در بحران کرونا را قبول دارند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1113351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =