حماس: از تلاش برای آزادی اسرا دریغ نمی کنیم

عضو دفتر سیاسی و مسئول پرونده اسرا در جنبش حماس امروز بار دیگر بر تلاش برای آزادی همه اسرای فلسطینی از اسارت رژیم صهیونیستی تأکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری ایسکانیوز، «زاهر جبارین» عضو دفتر سیاسی و مسئول پرونده اسرا در جنبش حماس گفت که مسئله اسرای فلسطین در رأس اولویت‌های این جنبش و فلسطینیان قرار دارد.

جبارین امروز شنبه در سخنانی در کنفرانس همبستگی با اسرای فلسطین در غزه گفت که نبرد آزادی اسرا یکی از نبردهای ملت فلسطین با یاری اسرای در بند زندان‌های رژیم صهیونیستی است.

وی افزود که اسرای فلسطین از اصلی‌ترین قضیه ماست و ما هرگز از هیچ تلاشی برای آزادی آن‌ها دریغ نخواهیم کرد.

طبق گزارش وبگاه «العهد»، این عضو دفتر سیاسی حماس تأکید کرد که اسرای فلسطین در صفحات تاریخ عنوان آزادی و کرامت را ثبت کرده و اسرایی که موفق به فرار از زندان جلبوع شدند، ابهت رژیم اشغالگر را درهم شکستند.

وی همچنین از نخبه‌گان شرکت‌کنندگان در کنفرانس مذکور خواست تا قضیه اسرای فلسطین را در برنامه‌های کاری خود قرار داده و حمایت و همبستگی بیشتری از این اسرا بعمل آورند.

بر اساس آمار هیأت امور اسرا و آزادگان فلسطینی، ۴۸۵۰ فلسطینی از جمله ۲۲۵ کودک و ۴۱ زن  در اسارت رژیم صهیونیستی به سر می‌برند که ۵۴۰ نفر از آن‌ها تحت بازداشت اداری هستند. از سوی دیگر، جنبش حماس از زمان جنگ تابستان ۲۰۱۴، چهار اسرائیلی را در اسارت خود گرفته است که دو نفر از آن‌ها نظامی هستند که در این جنگ مشارکت داشتند و دو نفر دیگر نیز به صورت غیرقانونی وارد غزه شده بودند.

رژیم صهیونیستی پس از جنگ اخیر علیه نوار غزه، که به نبرد «سیف القدس» (شمشیر قدس) و جنگ ۱۲ روزه معروف شد، در مقابل پایداری و حملات مقاومت مجبور به توقف حملات علیه نوار غزه شد و پس از آن بود که از طریق میانجیگر مصری، مذاکرات دو طرف آغاز شد. در جریان این مذاکرات تل آویو تلاش کرد تا موضوع تبادل اسرا را با روند بازسازی غزه مرتبط کند، امری که مقاومت زیر بار آن نرفت و تاکید کرد که روند تبادل اسرا روندی مستقل بوده و باید به خواسته‌های گروه‌های مقاومت غزه پاسخ داده شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1113357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =