دانشکده علوم پزشکی لارستان به نامه دانشجویان شورای صنفی پاسخ داد

روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی لارستان با انتشار جوابیه‌ای، به نامه دانشجویان شورای صنفی پاسخ داد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی لارستان، دانشکده علوم پزشکی لارستان پاسخ مفصلی در واکنش به نامه اعتراضی شورای صنفی لارستان به وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و درج آن در برخی رسانه ها، برای هر بند آن نامه در قالب جوابیه ای تنظیم و منتشر کرده است.

متن نامه به شرح ذیل است:

در تاریخ ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ نامه ای از جانب شورای صنفی دانشکده به وزیر محترم ارسال شده که لازم است جهت نمایان شدن حقیقت و تنویر افکار عمومی بندهای مختلف آن را پاسخ گوییم.

  • در مقدمه این نامه به عدم اختصاص بودجه به بخش های مختلف آموزشی، فرهنگی، دانشجویی و تحقیقات اشاره شده که در این خصوص باید گفت:

در بخش آموزش به خرید تجهیزات آموزشی از جمله ۶۰۰۰DR  برای دانشکده بهداشت اوز، میز تشریح مجازی برای دانشکده پرستاری لارستان، سانتریفیوژها برای تکمیل آزمایشگاه های آموزشی مورد نیاز برای دانشکده اوز، قفسه بندی اتاقک پراتیک و مواردی از این دست جمعا با هزینه ای بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال می توان اشاره کرد.

در بخش فرهنگی و رفاهی نیز در تابستان سال ۹۹ مبلغی بالغ بر ۲ میلیارد ریال تجهیزات جهت خوابگاه‌های دانشجویی (لار-اوز و شیراز ) خریداری و به خوابگاه تحویل گردید. لوازم خریداری شده از قبیل: اجاق گاز، جارو برقی، تلویزیون LED، اتوپرسی، اتو بخار و…  می باشد. همچنین در سال گذشته کانون‌های دانشجویی نیز با مبلغی بالغ بر یک میلیارد ریال تجهیز شدند.

علاوه بر این مسابقات فرهنگی و ورزشی متنوع و متعددی برای دانشجویان برگزار گردیده است و جهت هر کدام از مسابقات هدایایی به برگزیدگان اهدا شده که اخبار آن نیز در مفدا لارستان درج گردیده است.

در بخش تحقیقات نیز راه اندازی و تجهیز مرکز رشد فناوری سلامت و دریافت موافقت اصولی به هزینه کرد بالغ بر یک میلیارد و ۵۶۰ میلیون ریال و هزینه کرد طرح های تحقیقاتی به مبلغ ۴۳۹ میلیون و ۵۲۳ هزار و ۴۴۰ ریال انجام شده است.

گفتنی است در طرح های پژوهشی هیچگونه محدودیت مالی وجود ندارد و طرح ها به صورت کامل حمایت شده، از طرفی تمام پراخت های مربوط به کاردانشجویی به صورت کامل در ایام کرونا پرداخت شده است. شایان ذکر است که پرداختی های کار دانشجویی اعضای شورای صنفی حتی به اعضای افتخاری و غیر انتخابی نیز پرداخت گردیده است.

  • در بند اول نامه فوق الذکر پیرامون برنامه غذایی و سلف سرویس مطالبی بیان شده که جهت اطلاع باید گفت در خصوص برنامه غذایی با توجه به مناقصه جدید تغذیه برای ترم مهر ماه ۱۴۰۰ در اواخر اردیبهشت ماه، لیست غذاهای پیشنهادی برای دبیر شورای صنفی جهت اعلام نظر و پیشنهاد خود ارسال شد که وی به صورت شفاهی مخالفت کرده و خواهان ارسال آنالیز غذایی دانشگاه دیگری شدند ولی به دلیل مغایرت با قانون در اختیار قرار داده نشد. وی هم زمان در جلسه شورای تغذیه که به همین دلیل برگزار شد شرکت نکرده و برنامه غذایی پیشنهادی در جلسه شورای تغذیه بدون حضور وی مطرح گردید. همچنین در شهریورماه نیز جلسه شورای تغذیه با حضور دبیر شورای صنفی و دیگر عضو صنفی شورای تغذیه برگزار گردید که در این جلسه اکثریت اعضا با برنامه موافقت کردند. لازم به ذکر است برنامه غذایی، زیر نظر کارشناس تغذیه و طبق پروتکل های وزارت تنظیم شده است.

گفتنی است طبق قانون، دانشجویان باید ۱۰ درصد مبلغ غذا را بپردازند که با توجه به پرداخت روزانه ۴۳۰۰ تومان توسط دانشجویان، مبلغ روزانه تغذیه باید حدود ۴۳ هزار تومان باشد، این درحالی است که غذای تعیین شده با نظر متخصص این رشته برای حفظ سلامت و کرامت دانشجویان مبلغی دوبرابر این مقدار را نشان می دهد. گفتنی است طبق قانون، پنج روز در هفته دانشگاه موظف به ارائه تغذیه است. همچنین باید گفت که با توجه به تعرفه سال ۱۴۰۰، به نسبت وزارت، دانشکده علوم پزشکی لارستان افزایش هزینه بیشتری را برای تغذیه انجام داده است.

  • در بند دوم این نامه به موضوع عدم فضای آموزشی کافی و فضای فیزیکی نامناسب برای معاونت آموزشی اشاره شده که در خصوص فضای آموزشی کافی لازم است بدانیم هیچ مشکلی در این خصوص در منطقه وجود ندارد و با کمبود موارد کمک آموزشی نیز مواجه نیستیم. اما در خصوص فضای فیزیکی معاونت آموزشی، دغدغه دانشجویان قابل تقدیر است!

  • در بند سوم نامه به کمبود و فقدان سلف سرویس اشاره شده که در این خصوص به رغم وجود سلف سرویس از سال ۱۳۶۹ در این دانشکده، سلف سرویس دیگری نیز با زیربنای ۴۲۰ متر مربع در مرحله اسکلت با ظرفیتی بالغ بر ۲۰۰ نفر با اعتبار اختصاص یافته از بودجه وزارت و دانشگاه در حال ساخت است.

جای بس تعجب است در سالی که اکثر کلاس ها مجازی و غیرحضوری بوده و طبق پروتکل ها باید سلف سرویس ها تعطیل می بود، شورای صنفی مکررا در خصوص سلف سرویس مکاتبه داشته است.!!!

  • موضوع دیگر که در ۴امین بند نامه بدان اشاره شده موضوع فقدان سالن آمفی تئاتر در شهرستان اوز است که باید گفت دانشکده بهداشت اوز دارای سالن کنفرانسی مجهز بوده و در صورت نیاز، استفاده از سالن های آمفی تئاتر دو دانشگاه دیگر در این شهرستان امکان پذیر است.

همچنین بیمارستان دانشگاهی اوز نیز سالن آمفی تئاتر مناسبی را داراست.

  • در بند ۵ام و مطرح کردن عدم کفایت خوابگاه دانشجویی باید گفت با توجه به ۴۹۳ دانشجوی دانشکده علوم پزشکی لارستان و وجود ۶ خوابگاه دانشجویی در لار و اوز با ظرفیت ۶۶۶ نفر و دو خوابگاه مشارکتی موجود در شیراز با ظرفیت ۶۲ نفر، ادعای صورت گرفته در خصوص عدم کفایت خوابگاه دانشجویی در شهرستان های لارستان و اوز، صحیح نیست و شاید در آینده به خوابگاه بیشتری نیاز پیدا کنیم.

 همچنین لازم به ذکر است از سال ۱۳۹۷ در دفترچه کنکور سازمان سنجش در خصوص خوابگاه قید گردیده است که این دانشکده هیچ تعهدی در قبال ارائه خوابگاه به دانشجویان ندارد و دانشجویان با اطلاع از این موضوع، دانشکده علوم پزشکی لارستان را جهت تحصیل انتخاب کرده اند.

  • مشکلات رفاهی موضوع بند ششم این نامه است، همانطور که پیش تر نیز گفته شد، هزینه های قابل توجهی در خصوص امکانات رفاهی دانشجویان صورت گرفته است و به لحاظ فضای سبز نیز ان شاالله در آینده رشد و توسعه بیشتری خواهد داشت.

  • در خصوص بند ۷ام نامه پیرامون مشکلات دانشجویان این دانشکده در شیراز و خوابگاه آنان باید گفت که خوابگاه دانشجویان در شیراز با نظر خود شورای صنفی انتخاب و تامین شده و در زمان حضور پلکانی دانشجویان به دلیل محدودیت های کرونایی، در پرداخت ها بیش از تعهد هم عمل شده است.

  • در بند ۸ام نامه به فقدان تجهیزات ورزشی اشاره شده، باید گفت در حد امکانات دانشکده، وسایل و فضای ورزشی در هر دو دانشکده بهداشت و پرستاری در اختیار دانشجویان قرار گرفته است و تاکنون هیچ برنامه یا تقاضای ورزشی بدون پاسخ و مساعدت نمانده است. به عنوان مثال می توان به اختصاص چهار دستگاه دوچرخه جهت خوابگاه خواهران لار و اوز در سال ۱۳۹۹اشاره کرد.

 لازم به ذکر است در خرداد ماه سال جاری با حضور سرکار خانم دکتر لاری، معاون محترم فرهنگی و دانشجویی وزارت، کلنگ سالن چند منظوره ورزشی و رفاهی در سایت پردیس دانشکده زده شد.

علاوه بر امکانات ورزشی موجود، سانس اختصاصی استخر (به صورت رایگان) و باشگاه های ورزشی به تفکیک خواهران و برادران در سانس های مختلف قبل از شروع پاندمی جهت دانشجویان (با تخفیف ۵۰ الی ۱۰۰ درصد) در نظر گرفته شده است.

  • در ادامه به عدم نظارت وبازدید از خوابگاه ها اشاره شده که این موضوع بند ۹ام نامه است. شایان ذکراست قبل از شروع هر ترم، خوابگاه‌های دانشجویی توسط کارشناس بهداشت، کارشناسان حوزه دانشجویی و همچنین مدیر و معاونت دانشجویی مورد بازدید قرار گرفته و اقدامات لازم در رفع مشکلات و بهبود خدمات صورت می‌پذیرد. مستندات اقدامات صورت گرفته در مفدای لارستان درج شده است.

همچنین بازدیدهای غیر برنامه ریزی شده توسط رییس محترم دانشکده، مشاور عالی وی و تنی چند از مسئولان را نیز باید به موارد مطروحه افزود.

  • اما در خصوص بند ۱۱ام، اتهام به رئیس دانشکده پرستاری حضرت زینب(س) لارستان، در مورد عملکرد ایشان بدون ارائه دلیل و مستندات کار صحیحی نیست.

  • در مورد حجم اختصاص یافته اینترنت نیز هر دانشجو بلااستثنا ماهیانه معادل ۷ گیگابایت اینترنت رایگان دارد.

  • در خصوص ادعای فشار کمیته ها و حراست بر دانشجویان باید گفت در سال گذشته هیچ دانشجویی در حراست حضور نیافته و از ابتدا شروع به کار دانشکده تاکنون هیچ جلسه کمیته انضباطی در این مجموعه تشکیل نشده است.(گرچه این موضوع مورد درخواست برخی از اعضای شورای صنفی بوده است.!)

  • در خصوص بند ۱۵ ام این نامه باید توجه داشت که برنامه حضور دانشجویان بر عهده آموزش است و تصمیم گیرندگان در این حوزه صرفا گروه های آموزشی هستند.

  • در ۱۶امین بند از نامه، ادعای توهین به دانشجویان و شورای صنفی مطرح شده که باید گفت در احترام به شورای صنفی دانشکده همین بس که علی رغم به حدنصاب نرسیدن این شورا، با مکاتباتی که با وزارت انجام شد، حداقل شورای داوطلب به عنوان شورای صنفی پذیرفته شدند و در تمامی جلسات مرتبط نیز حضور یافتند.

  • اشاره به مشکلات ایاب و ذهاب موضوع بند ۱۷ ام است که لازم به ذکر است سرویس برای امور آموزشی بین خوابگاه و دانشکده بهداشت اوز برقرار بوده است.

  • در خصوص بند آخر این نامه نیز باید گفت با توجه به اینکه مسئولیت حقوقی افراد برعهده مجموعه دانشکده می باشد، حساسیت مجموعه نسبت به سلامتی دانشجویان و ارتباط با والدین ایشان قطعا امری ناپسند نبوده و نیست.

انتهای پیام/ 

کد خبر: 1113371

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =