جرقه‌ای که تبدیل به پدیده می‌شود!

برنتفورد، تیمی که پس از تساوی جذاب خانگی مقابل لیورپول، نگاه‌ها را بیش از پیش مجذوب خود کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز؛ برنتفورد نام محله‌ای کوچک در حومه غربی شهر لندن است، که مساحت آن نزدیک به پنج کیلومتر مربع می‌باشد. جالب است بدانید، کلمه برنتفورد (Brentford) از دو بخش تشکیل شده است. برنت (Brent)، کلمه مقدس به معنای مرتفع یا بالا که ممکن است از الهه Brigantia  گرفته شده باشد و فورد (ford) که یک پسوند قدیمی انگلیسی است، احتمالا مکانی که جاده اصلی از روی رودخانه برنت عبور می کرده است. 

نکته قابل توجه قدمت 131 ساله این تیم است، جایی که در دهم اکتبر سال 1889 توسط چند نوجوان تاسیس شده است. نوجوانانی که شاید رویایشان این قصل به حقیقت پیوسته و حالا تیمشان در بالاترین سطح فوتبال انگلیس و بهترین لیگ دنیا حضور دارد. اما جالب است بدانید برنتفوردی‌ها علی‌رغم سابقه زیاد، خیلی میانه خوبی با جام گرفتن ندارند. این فصل نیز آن‌ها به عنوان تیم سوم چمپیونشیپ و با شکست سوانسی در پلی‌آف توانستند به پرمیرلیگ راه پیدا کنند. 

داستان جالب زنبوری که در وسط لوگوی این باشگاه خودنمایی می‌کند

تعدادی از دانش‌آموزان کالج بارو رود (Boroug Road college) در سال 1890 میلادی در حال تماشای بازی تیم برنتفورد بودند و برای حمایت از دوست خود جوزف گتینگ، که عضو این تیم بوده، شعار باک آپ بویز(buck up boys) سر میدادند. در این میان خبرنگاری که در حال تماشای بازی بوده است در یک اشتباه شنیداری بویز(boys) را بیز(bees) متوجه شده است.  

فردا آن روز در گزارش خود برنتفوردی ها را با اسم زنبورها صدا می کند و به این شکل این لقب روی این تیم به جا می ماند. 

خطر گزیدگی در ورزشگاه کامیونیتی توسط زنبورها

قرمز و سفیدپوشان برنتقورد در استادیوم خانگی فوق العاده خطرناک ظاهر می‌شوند. ورزشگاهی نوساز که با گنجایش هفده هزار نفر در خود، اتمسفر عجیبی را به وجود آورده است. زنبورها نشان دادند که در کامیونیتی توانای نیش زدن هر تیمی را دارند و هیچکدام از قول های لیگ انگلیس در این استادیوم نفس راحت نخواهند کشید. در بازی جذاب هفته ششم مقابل لیورپول، همگان بر این باور بودند که با توجه به نتایج تیمهای دیگر سرخ ها به راحتی این بازی را به نفع خود به پایان می برند و فاصله خود را با تیم گواردیولا به سه امتیار می رسانند. اما در یک بازی فوق العاده برنتفوردی.ها با حمایت همه‌جانبه طرفداران خود که جو عجیبی را بوجود آورده بودند درحالی که از شاگردان کلوپ عقب بودند، در دقایق پایانی بازی را به تساوی کشاندند تا استادیوم  کامیونیتی به حد انفجار برسد. البته آن ها چراغ اول را در بازی افتتاحیه روشن کردند و در زمین خود، موفق به برد دو بر صفر در برابر توپچی‌ها شدند. 

سکان‌داری از جنس وایکینگ‌ها

توماس فرانک برای اولین بار در فرمت جدید لیگ انگلیس توانست زنبورها را به پرمیرلیگ برساند. مردی دانمارکی که با واکنش‌های جالب در کنار زمین توجه همگان را به خود جلب می کند. سرمربی برنتفوردی ها اعتقاد عجیبی به هموطنان خود دارد و در ترکیب خود از شش بازیکن دانمارکی سود می برد، که  امری جالب در این سطح از لیگ انگلیس است. او نشان داده بازی خوانی خوبی دارد و به خوبی تیم های حریف را غافلگیر می کند. یکی دیگر از فاکتورهای این مربی رابطه خوب او با بازیکنان و تهییج آنان است، کاری که مربیان بزرگی مثل کلوپ در این امر استاد هستند. به گفته روزنامه های انگلیسی و دانمارکی اگر فرانک روند خوب خود را با برنتفورد ادامه دهد می تواند گزینه سرمربی گری تیم ملی کشورش نیز باشد.

نگاه ویژه ایرانی ها به برنتفورد

با وجود تمام دلایلی که خدمتتان توضیح دادیم نکته ای که ما را بیش از هرچیزی مجذوب این تیم می کند، قطعا وجود هافبک تکنیکی، با ارزش و خوش استایل ایرانی این تیم است. سامان قدوس فصل پیش پس از محرومیتی که در آمیان گریبانش را گرفت، به تیم برنتفورد در چمپیونشیپ انگلیس پیوست. حضور سامان به عنوان هافبک تهاجمی، کمک شایانی به زنبورها برای صعود به پرمیرلیگ و تاریخ سازی کرد. با شروع این فصل نیز، قدوس هر وقت در زمین بوده خوش درخشیده اما هنوز نتوانسته به عنوان مهره ثابت خود را به توماس فرانک تحمیل کند. در ادامه راه امیدواریم سامان پیشرفت چشمگیرتری داشته باشد و بتواند با بازی های درخشان، به تیم های سطح اول اروپا منتقل شود. 

سخن پایانی

برنتفوردی ها این فصل با برد دو بر صفر در همان هفته اول مقابل آرسنال، میخ خود را محکم کوبیدند. زنبورها با تمپویی بالا، پرسی سنگین که با تهییج تماشچیان دوست داشتنیشان در استادیوم تازه تاسیس کامیونیتی همراه است، به تیمی خطرناک و دوست داشتنی بدل شده اند. تیمی که نشان داده در زمین خود فوق العاده خطرناک است و می تواند هر رقیبی را تحت تاثیر بازی خود قرار دهد. زنبورها نشان دادند پتانسیل ماندن در لیگ برتر را دارند و با برنامه ریزی مدون می توانند یکی از پایه های ثابت این لیگ باشند. مهد فوتبال دنیا انگلیس، جایی که هرروز لیگش جذابتر از قبل می شود و امکان سورپرایز مخاطب را هر فصل به وجود می آورد. ممنون از پرمیرلیگ جذاب که هر فصل شوق دیدن و لذت بردن فوتبال را در ما زنده نگه می دارد.

رهام شهبازی

کد خبر: 1113474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =