زمان تغییر روسای دانشگاه‌ها اعلام شد/ دانشگاه‌های مطرح در اولویت

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: برای تغییر روسای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی عجله‌ای نداریم چرا که آنها باید از بین نخبگان با دقت انتخاب شوند.

محمد علی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز با بیان اینکه روسای دانشگاه‌های کشور، سرمایه‌های علمی و ملی هستند، گفت:  این روسا از بین جامعه نخبگانی انتخاب می‌شوند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا مناسب‌تر نبود که روسای دانشگاه‌ها قبل از آغاز سال تحصیلی تغییر کنند، تا می‌توانستند برای ترم تحصیلی برنامه‌ریزی دقیق‌تری داشته باشند، گفت: این افراد را باید از بین افراد توانمند در عرصه علمی و جامعه نخبگانی انتخاب کنیم. در نتیجه این روند، زمان‌بر است. 

زلفی گل با تاکید بر اینکه برای تغییر روسای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی عجله نداریم و نباید شتاب زده عمل کرد، گفت: روسای دانشگاه‌ها همانند ورزشکارانی هستند که در المپیک مشغل را به دست یکدیگر می‌دهند. روسای دانشگاه‌ه‌ها نیز مسئولیت دانشگاه‌ها را به یکدیگر می‌سپارند؛ اما به این معنا نیست که از ظرفیت علمی یا تجارب مدیریتی دیگر استفاده نشود. 

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه تغییر و تحول در روسای دانشگاه‌ها تنها محدود به دانشگاه‌های تهران نمی‌شود، گفت: از هفته آینده تغییر روسای دانشگاه‌ها در سایر استان نیز آغاز می‌شود، که اولویت با دانشگاه‌های مطرح  است.

گفتنی است؛ وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تا کنون رئیس دانشگاه‌های تهران، الزهرا(س)، علامه طباطبایی و امیرکبیر را تغییر داده و سرپرست‌های جدید را برای این دانشگاه‌ها منصوب کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1113505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =