عربستان: وارد گفت‌وگوهای فشرده با آمریکا برای پایان درگیری یمن هستیم

وزیر خارجه عربستان سعودی خبر داد که این کشور وارد گفت‌وگوهای فشرده با واشنگتن برای پایان دادن به درگیری‌های یمن است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری ایسکانیوز، «فیصل بن فرحان آل سعود» وزیر خارجه عربستان سعودی گفت که ریاض و واشنگتن وارد گفت‌وگوهای فشرده‌ای برای پایان دادن به درگیری نظامی در یمن است.

بر اساس گزارش رویترز، جزئیات گفت‌وگو و مواردی که شامل آن می‌شود، مشخص نیست.

«عبدالعزیز بن حبتور» نخست‌وزیر دولت نجات ملی یمن نیز اخیرا گفت، اظهارات اخیر آمریکایی-سعودی درباره یمن فریب و تلاشی برای کتمان واقعیت است تا گفته شود ریاض «کبوتر صلح» است.

وی به شبکه «المسیره» گفت، بهتر است ائتلاف سعودی به جای ارائه طرح‌های دروغین، توقف حمله به یمن و لغو محاصره آن را اعلام کند.

بن‌حبتور تأکید کرد، سعودی و آمریکا درباره صلح در یمن جدی نیستند، آنها به تجاوز خود ادامه می‌دهند اما صنعاء همواره آماده صلح بوده است.

عربستان سعودی ماه مارس گذشته پس از گذشت شش سال از تجاوز ائتلاف عربی به رهبری عربستان علیه یمن، یک طرح ابتکاری برای برقراری آتش‌بس در یمن و زمینه‌سازی جهت اجرای مذاکرات با هدف دستیابی به حل سیاسی جنگ در این کشور، ارائه کرد.

عربستان سعودی که از ششم فروردین ۱۳۹۴ با ادعای تلاش برای بازگرداندن «عبدربه منصور هادی»‌ رئیس دولت مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد، اکنون پس از گذشت شش سال با وجود هزینه‌های سنگین این جنگ و تلفات جانی نظامیان این ائتلاف، برای برقراری آتش‌بس در یمن تلاش می‌کند.

این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و تنها با کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور و گسترش قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1113560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =