لزوم حمایت وزارت ارشاد از هنرمندان / امکان بازگشایی سالن های نمایش روباز در تابستان وجود داشت

حسین رفیعی تاکید کرد: وزارت ارشاد با طراحی بسته های حمایتی، شرایط کاری مناسبی را اجرا کند تا هنرمندانی که طی این دو سال آسیب جبران ناپذیری را دیده اند بتوانند ترمیم کنند.

حسین رفیعی، بازیگر و مجری تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری ایسکانیوز در خصوص اوضاع اهالی فرهنگ و هنر در زمان شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: ما به غیر از عنوان هنرمند، همه شهروند این کشور هستیم و به صورت مشترک با مردم از امکانات استفاده می‌کنیم، اما بعد از شیوع کرونا بسیاری از این خدمات و امکانات کم شده و مشاغل تمام مردم از جمله اهالی فرهنگ و هنر نیز تحت الشعاع قرار گرفته و البته این شرایط نه برای مردم ایران بلکه برای کل جهان به وجود آمده است.

وی افزود: منتها برخی از کشورها از قبل برای مقابله با انواع مشکلات زیرساخت داشته‌اند، هم از لحاظ سخت افزاری و هم نرم افزاری کمتر آسیب دیده اند.

رفیعی ضمن بیان مطلب فوق ادامه داد: اما در کشور ما در بین اهالی فرهنگ و هنر هیچ برنامه مدون و حمایتی نداشتیم و به عنوان مثال در مورد اهالی تئاتر این گونه است که به عناوین مختلف می‌توانستیم به آن ها کمک کنیم اما این کار صورت نگرفت، در حالی که در حال حاضر ما چندین سالن روباز داریم که اهالی تئاتر که تنها راه درآمدشان همین اجراهاست، را می‌توانستیم برای این هنرمندان فعال کنیم و متأسفانه بسیاری از مدیران می‌دانستند که گاهی تعداد تماشاچی ها از تعداد کسانی که روی صحنه کار می‌کردند کمتر بود.

وی ادامه داد: من فکر می‌کنم افرادی که در زمینه هنرهای نمایشی فعال بودند، می‌توانستند مورد حمایت مدیران مربوطه قرار گیرند، اما متاسفانه این کار انجام نشد.

این بازیگر تلویزیون خاطرنشان کرد: بخش دیگر نیز این گونه است که تعدادی از افرادی که در سینما هستند به صورت قبیله ای عمل کرده‌اند ، یعنی اینکه فقط با تیمی که از قبل داشتند کار کرده و به لحاظ مالی هم در این بازار راکد گلیم خود را از آب درمی آورند، بخش اعظمی از بچه های تئاتر در این مسیر آسیب دیدند و حتی در تامین مخارج زندگی و اجاره خانه خود ناتوان ماندند و حتی مجبور شدند به شغل‌های دیگری روی بیاورند که حتی با روحیه این افراد سازگار نبود،اما بهر حال برای گذران زندگی مجبور به این کار بودند و من معتقدم خیلی مظلوم واقع شدند.

این مجری برجسته درخصوص توقع اهالی فرهنگ و هنر از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: من به عنوان کسی که زیر مجموعه وزارت ارشاد هستم، مورد حمایت واقع نشدم و متوقع هستم که وزارت ارشاد متولی بخش هنری باشد، زیرا ویترین وزارت ارشاد همین هنرمندانی هستند که برای آن کار می‌کنند، فرهنگ هر جامعه‌ای همواره با هنر و ادبیات و موسیقی گره خورده و امکان حذف آن وجود ندارد.

وی تاکید کرد: من امیدوارم وزارت ارشاد با طراحی بسته های حمایتی، شرایط کاری مناسبی را اجرا کند تا هنرمندانی که طی این دو سال آسیب جبران ناپذیری را دیده اند بتوانند ترمیم کنند.

رفیعی با اشاره به این مطلب که طی این دوسال بسیاری از کارهای صحنه ای معلق شده، تشریح کرد: تنها جایی که خیلی راحت می‌شد برای آن برنامه ریزی کرد همین صحنه است، ما سالن‌های زیادی داریم که با خوش فکری مسئولان می‌توانست در شب‌های تابستان به اجرا بپردازند، تا هم مردم را به لحاظ روحی اندکی شاد کنند و هم اینکه آن گروه هنری هم درآمدی داشته باشد و چرخ زندگیشان بچرخد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1113585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =