پلیس: وضعیت ترافیک تهران شاید بدتر هم بشود

رئیس پلیس تهران با بیان اینکه بادیگارد شخصی وجاهت قانونی ندارد، گفت: شرکتهایی که اقدام به ارائه خدمات در این زمینه می‌کنند و افرادی از بادیگارد شخصی استفاده می‌کنند، کار خلاف قانونی انجام می‌دهند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری ایسکانیوز، سردار حسین رحیمی صبح امروز در حاشیه اجرای مرحله 49 طرح رعد در پلیس پیشگیری تهران بزرگ، در پاسخ به سؤالی درباره حضور یکی از سلبریتی‌ها در مراسم افتتاحیه یک فروشگاه در مرکز تهران، استفاده وی از بادیگارد شخصی و اینکه آیا پلیس با بادیگاردهای شخصی برخورد می‌کند، اظهار کرد: چیزی به نام بادیگارد در بخش خصوصی نداریم، تنها شرکتهای انتظام یا همان نگهبانان محله دارای مجوز فعالیت هستند که فعالیت آنها در کنار و با حمایت کامل پلیس و با کمک کلانتری‌ها، برای حفاظت از مراکز و محلهایی انجام می‌شود که رسماً به این شرکتها مراجعه می‌کنند.

رئیس پلیس تهران با تأکید بر اینکه بادیگارد شخصی وجاهت قانونی ندارد، گفت: شرکتهایی که اقدام به ارائه خدمات در این زمینه می‌کنند و افرادی از بادیگارد شخصی استفاده می‌کنند، کار خلاف قانونی انجام می‌دهند.

وی درباره ترافیک صبحگاهی و عصرگاهی تهران در چند وقت اخیر نیز بیان کرد: ترافیک تهران موضوع قدیمی و علل عدم تغییر مشهود ترافیک تهران، این است که متأسفانه اقدام اساسی برای رفع آن انجام نشده است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه روزانه حدود یک هزار دستگاه خودروی جدید به خودروهای تهران افزوده می‌شود، گفت: هر روز حدود یک میلیون خودرو صبحها از اطراف پایتخت وارد تهران شده و بعدازظهرها خارج می‌شوند همچنین اقدام محسوسی برای از رده خارج کردن خودروهای فرسوده انجام نشده و اقدام قابل توجه نیز درباره تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی صورت نگرفته است.

رحیمی ادامه داد: در بحث پارکینگها نیز اقدام خاصی در تهران صورت نگرفته و همین تجمع خودروها در اطراف مراکز تجاری حتی دولتی یکی از عوامل بروز ترافیک است، سرویس ادارات نیز اغلباً جمع‌آوری شده‌اند و با جمع شدن آنها، به طور میانگین 30 دستگاه خودرو به خودروهای در حال تردد دیگر افزایش می‌شود لذا با شرایط مذکور قطعاً نباید وضعیت مناسبی برای ترافیک متصور باشیم.

فرمانده انتظامی تهران عنوان کرد: به مسئولانی که باید این بستر را فراهم کنند و اقدامات لازم را انجام دهند، می‌گوییم به فکر ترافیک باشند، در نیمه دوم سال با توجه به افزایش استفاده از خودرو، کوتاهی روزها، وارونگی هوا و فعالیت بیشتر اصناف، زمینه افزایش ترافیک در مقایسه با نیمه نخست سال بیشتر فراهم می‌شود و اگر فکری نشود، وضعیت بدتر خواهد شد.

وی یادآور شد: تمام موارد مذکور را در جلسات مختلف استانداری و شهرداری مطرح کردیم، پلیس باید ترافیک را مدیریت کند و در زمینه رفع ترافیک بسترساز نیست،  دستگاه‌های دیگر باید بسترها را برای پلیس فراهم کنند تا پلیس به درستی بتوانند ترافیک شهر را مدیریت کند اما متأسفانه این اتفاق در بسیاری از بخشها روی نداده است.

این مقام انتظامی به تشریح دستاوردهای مرحله 49 طرح رعد نیز پرداخت و گفت: در این مرحله از طرح رعد، با تلاش 48 ساعته گذشته همکاران، 218 حکم قضائی به اجرا درآمد.

رحیمی با اشاره به جمع‌آوری 83 محل تجمع و پاتوق سارقان، 20 مرکز مرتبط با مالخران، 19 پاتوق اوباش و 119 پاتوق فروشندگان، مصرف‌کنندگان و خریداران مواد مخدر در این طرح، اظهار کرد: در چهل و نهمین مرحله از طرح رعد پلیس پیشگیری تهران، 622 سارق، مالخر و زورگیر بازداشت شده و تاکنون به دو هزار و 100 فقره سرقت اعتراف کرده‌اند.

رئیس پلیس تهران با اشاره به کشف 156 دستگاه خودرو و موتورسیکلت مسروقه در این مرحله از طرح رعد، عنوان کرد: 45 محکوم فراری نیز در این طرح بازداشت شدند.

به گفته وی، در این طرح 262 خرده‌فروش مواد مخدر و 22 قاچاقچی کالا نیز بازداشت شده و 12 هزار و 731 قلم انواع کالای قاچاق از آنها کشف شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1113627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =