قوانین حمایتی حوزه زنان اجرایی نمی‌شود

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گفت: قوانین حمایتی بسیاری در حوزه زنان وجود دارد؛ اما متاسفانه اجرایی نمی‌شوند. اگر ما بتوانیم نیمی از این قوانین را اجرایی کنیم، بسیاری از مشکلات زنان حل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، انسیه خزعلی در نشست با دانشجویان که ۱۲ مهرماه ۱۴۰۰، به همت بسیج دانشجویی در دانشگاه الزهرا انجام شد، گفت: آسیب شناسی دانشجویان بسیار به جا و مناسب است.

وی با بیان اینکه سیاست زدگی و تشریفاتی بودن در این معاونت حاکم بوده است، گفت: در این راستا ترمیم این معاونت در اولویت قرار داده‌ایم.

معاون امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری عنوان کرد: در گام اول باید مشکلات حوزه زنان شناسایی شود، سپس ترمیم شده و زنان را به نقطه تعالی برسانیم.

وی ادامه داد: معاونت امور زنان برای زنان جهان اسلام نیز برنامه دارد. در این راستا تلاش می‌کنیم که دید جهان را به زنان مسلمان تغییر دهیم.

خزعلی خاطرنشان کرد: باید به زنان موفق به ویژه زنان ورزشکار و مدال اور در سطح بین المللی توجه شود و این معاونت حمایت لازم را خواهد داشت.

معاون امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری مطرح کرد: زنان خودشان باید پیگیر احقاق حقوق خود در جامعه باشند و به امید سایرین نباشند.

وی افزود: قوانین حمایتی بسیاری در حوزه زنان وجود دارد؛ اما متاسفانه اجرا نمی‌شوند. اگر ما بتوانیم نیمی از این قوانین را اجرایی کنیم، بسیاری از مشکلات زنان حل خواهد شد.

خزعلی گفت: برچسب فمنیستی به معاونت امور زنان یا فعالان این حوزه نخواهد خورد. به عنوان مثال حمایت از اتهام کودک همسری به این معاونت، تنها دسیسه‌ای از سوی غرب است.

معاون امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری عنوان کرد: قوه دادگستری همکاری خوبی با این معاونت برای پیگیری مسایل حقوقی زنان و خانواده دارد. در نتیجه اجازه ظلم به زن یا کودک به کسی نخواهیم داد.

وی اضافه کرد: رهبر انقلاب تاکید ویژه‌ای بر اجرای عدالت در کشور دارند، این عدالت باید در حوزه زنان نیز برقرار شود.

خزعلی گفت: من از تمامی داشنجویان دعوت میکنم یا مطالبه میکنم که با معاونت زنان همکاری داشته باشند و اگر طرح و ایده ای دارند با ما در میان بگذارند.

معاون امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری بیان کرد: در این معاونت ما از افرادی استفاده می‌کنیم که کارامد بوده و توان و قدرت مسئولیت را داشته باشند.

وی ادامه داد: افسردگی و خودکشی در حوزه زنان به ویژه در مناطق محروم، نباید توسط رسانه‌های غربی پررنگ شود.

خزعلی بیان کرد: خوابگاه دانشجویی دختران یا متاهلی اهمیت بسیاری دارد و از بروز بسیاری از آسیب‌های فرهنگی جلوگیری می‌کند. بنده در زمان ریاستم در دانشگاه الزهرا، بهترین و مجهرترین خوابگاه دانشجویی را ساخته‌ام.

انتهای پیام/

کد خبر: 1113630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =