تفحص مجلس از سازمان سنجش به کجا رسید؟

نائیب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: میزان نارضایتی از سازمان سنجج بسیار زیاد است؛ بنابراین زمان پایان تفحص از این سازمان، مشخص نیست.

احمد نادری در گفت‌وگو با گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز  از استقرار تیم تفحص کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در سازمان سنجش و آموزش خبر داد و گفت:  امسال بعد از برگزاری کنکور در بازه زمانی 9 تا 12 تیرماه و اعلام نتایج و قبولی داوطلبان، شکایات بسیاری از این سازمان ثبت و به کمیسیون ارجاع شده است. بنابراین این تیم در سازمان مستقر شده تا به این شکایات رسیدگی کند. 

وی ادامه داد: بسیاری از داوطلبان کنکور 1399-1400 به این تیم مستقر در سازمان سنجش مراجعه کرده و شکایت خود را ثبت می‌کنند. 

نائیب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر میزان نارضایتی از سازمان سنجش و آموزش بسیار زیاد است، گفت: شکایات یا گزارش‌های متعددی از این سازمان به صورت روزانه به کمیسیون آموزش مجلس ارسال می‌شود.

وی با اشاره به تخلفات موجود در سازمان سنجش و آموزش بیان کرد: در حال حاضر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مشغول به تحقیق و تفحص است در نتیجه تا زمان مشخص شدن نتایج قطعی، نمی‌توان در این باره صحبت دقیقی کرد.

نادری ادامه داد: بر اساس قوانین، کمیسیون اجازه ندارد اطلاعاتی درباره موضوع تفحص و روندی انجام آن،  منتشر کند؛ اما پس از پایان مدت تفحص قطعا گزارش و نتایج آن اعلام و در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت. 

نائیت رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره تاریخ اتمام دوره تفحص کمیسیون آموزش و تحقیقت مجلس از سازمان سنجش عنوان کرد: هنوز به طور مشخص نمی‌توان درباره زمان اتمام تفحص اظهار نظر کرد چراکه شاید به زمان طولانی برای رسیدگی به تمامی شکایات نیاز باشد.

گفتنی است، نادری رئیس هیئت تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان سنجش آموزش کشور در تاریخ 28 شهریورماه در نامه‌ای خطاب به دادستان کل کشور، خواستار ممنوع خروج شدن رئیس سازمان سنجش از کشور تا زمان مشخص شدن، نتایج تفحص شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1113657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • 2229 IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۸
      0 1
      امسال نتایج کنکور خیلی عجیب بود یک کسانی قبول شدند عجیب