طالبان: مخالفتی با تحصیل دختران نداریم

سرپرست وزارت آموزش و پرورش طالبان گفت که شریعت اسلامی مخالف آموزش دختران نیست و طالبان نیز مخالفتی در این باره ندارد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ایسکانیوز، «نورالله منیر» سرپرست وزارت آموزش و پرورش طالبان اظهار داشت که اسلام مخالف آموزش دختران نیست، بنابراین دولت طالبان نیز تصمیمی برای مخالفت با آموزش آن‌ها ندارد.

درحالیکه دختران افغان در ۱۶ روز گذشته از ادامه تحصیل بازمانده‌اند، منیر افزود که طالبان مطابق با اصول اسلامی در تلاش است تا برای همه دختران و زنان زمینه و محیط مناسب آموزشی فراهم کند.

وی با تاکید بر اینکه طالبان هرگز از قوانین غربی‌ها استفاده نخواهد کرد، ادامه داد که برنامه تغییر واحدهای آموزشی در دستور کار قرار ندارد اما جایگزینی دروسی که مغایر شریعت اسلامی و فرهنگ این کشور باشند، لازم است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش طالبان همچنین اظهار داشت که تلاش برای اجباری کردن نوع خاصی از پوشش برای دانش‌آموزان وجود ندارد، اما پوشش دانش‌آموزان باید با شریعت و فرهنگ افغانستان همخوانی داشته باشد.


طالبان در مردادماه طی بیانیه‌ای خطاب به موسسات تحصیلی دولتی و خصوصی، محصلان و اساتید اعلام کرده بود که هیچ نگرانی درباره تغییر منفی در فعالیت‌های تحصیلی زنان و مردان در مناطق سقوط کرده توسط این گروه نداشته باشند.

بیانیه اظهارداشت: «فعالیت‌های تحصیلی شما در بخش‌های زنان و مردان بدون هیچگونه توقف و تاخیر ادامه خواهد یافت و همه پرسنل اداری و آموزشی باید وظایف محوله  خود را بدون تاخیر و یا غفلت انجام دهند».

انتهای پیام/.

کد خبر: 1113686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =