استقبال روسیه از همکاری اقتصادی با دولت طالبان

وزارت امور خارجه روسیه از همکاری اقتصادی این کشور با دولت طالبان در افغانستان استقبال کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ایسکانیوز، یک مقام وزارت امور خارجه روسیه روز دوشنبه بدون این که نام و سمتش فاش شود به خبرگزاری ریانووستی گفت: مسکو در انتظار گشوده شدن درهای همکاری اقتصادی بین المللی با کابل پس از شکل گیری ساختارهای حکومتی در افغانستان است.  

مقام روس افزود: مساله بازسازی افغانستان در دوره پسامناقشه در این کشور، باتوجه به متشنج شدن اوضاع انسانی، اجتماعی و اقتصادی این کشور اهمیت خاصی می یابد.  

 وی ادامه داد: با شکل گیری ساختارهای حکومتی در افغانستان، انتظار داریم چشم انداز خوبی برای همکاریهای اقتصادی بین المللی با این کشور گشوده شود.  

مقام وزارت خارجه روسیه گفت: کشور ما از دوره اتحاد جماهیر شوروی در اجرای طرح های اقتصادی بزرگ در افغانستان و احداث مراکز زیرساختی در این کشور مشارکت داشته است.  

وی افزود: تجربه مثبت چنین همکاری می تواند زمینه برای همکاریها بین روسیه و افغانستان را بوجود بیاورد.  

به گزارش رسانه ها، ذبیح الله مجاهد سرپرست وزارت اطلاع رسانی و فرهنگ دولت موقت طالبان اعلام کرده است که روسیه در کنار کشورهای دیگر می تواند طرح های اقتصادی و سرمایه گذاری در افغانستان اجرا کند.   

گروه طالبان پس از خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان در روز ۳۱ ماه اوت، بیش از یک ماه است که کنترل این کشور را در دست گرفته اند و وضعیت افغانستان بر اثر تحریم های بین المللی و ضعف اقتصادی این کشور بسیار متشنج است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1113716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۰۸:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
      0 0
      اگر همکاری میکنی باید یک عمر شکمشان را سیر کنی ‌