دریافت وام شهریه در دانشگاه‌های علوم پزشکی چه شرایطی دارد؟

شرایط و نحوه بازپرداخت وام شهریه در دانشگاه‌های علوم پزشکی اعلام شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، دستورالعمل نحوه پرداخت وام شهریه به دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی با هدف فراهم آوردن و نظام‌مند کردن اجرای قانون بودجه کل کشور مبنی بر پرداخت وام شهریه برای تحصیل موظف به پرداخت شهریه هستند تدوین شده است. 

دانشجویانی که در آزمون سراسری سازمان سنجش آموزش کشور و آزمون‌های مورد تایید وزارت بهداشت در همه مقاطع پذیرفته شده یا می‌شوند و برای تحصیل موظف به پرداخت شهریه هستند در چارچوب این دستورالعمل از مزایای صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت بهره‌مند خواهند شد. این دانشجویان در صورت استفاده از خوابگاه‌های دانشجویی موظف به پرداخت نقدی هستند.

شرایط عمومی و آموزشی وام گیرندگان

دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی که متقاضی دریافت وام شهریه هستند باید به تشخیص معاونت دانشگاه نیاز مالی داشته باشند. سپردن تعهد محضری با ضامن معتبر قبل از دریافت وام از شرایط دیگر دریافت وام شهریه به شمار می‌رود.

ثبت‌نام در حداقل تعداد واحدهای مورد لزوم طبق مقررات آموزشی به عنوان دانشجوی موقت از جمله شرایط آموزشی وام‌گیرندگان است. دانشجویان صرفا در سنوات مجاز به تحصیل می‌توانند نسبت به درخواست وام اقدام کنند.

دانشجویان باید توجه داشته باشند وام مصوب به حسابی که آموزش دانشگاه بابت شهریه دانشجو کتبا اعلام می‌کند واریز خواهد شد. از طرفی از سرانه وام شهریه میزان ۴ درصد کارمزد کسر خواهد شد.

بازپرداخت تسهیلات اعطایی تابع ضوابط مربوط به صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت بوده و دانشجو موظف به رعایت زمان‌بندی بازپرداخت تسهیلات مورد نظر است. 

دانشجویان انتقالی در صورت تسویه کارمزد تسهیلات دریافتی مجاز به دریافت وام شهریه در دانشگاه مقصد هستند.

بازپرداخت وام با ارائه درخواست دانشجو در فرم مخصوص پس از تایید امور آموزشی و معاونت از طریق صندوق رفاه امور دانشجویان وزارت بهداشت انجام می‌شود.

دانشگاه‌ها باید لیست دانشجویان واجد شرایط را در نرم‌افزار صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت ایجاد و اسناد را در دو نسخه چاپ و ارسال کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1113728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =