برگزاری جلسه هم اندیشی مدیرکل تجارسازی و پارک علم و فناوری با اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد

جلسه هم‌اندیشی مدیرکل تجاری سازی و پارک علم و فناوری با 70 نفر از اساتید دانشگاه آزاد اسلامی با تجربۀ فعالیت آموزشی و پژوهشی در کشورهای عربی برگزار شد.

 به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، سفر هیأت اعزامی دانشگاه آزاد اسلامی به سوریه و لبنان در شهریور ماه سال جاری، روز دوشنبه 12 مهرماه با حضور بیش از 70 نفر از اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی از 7 استان کشور که تجربۀ آموزشی و پژوهشی در کشورهای عربی داشتند، با هدف تعامل و همفکری برای گسترش مهارت‌های بین‌فرهنگی، انتقال تکنولوژی، افزایش زمینه‌های مطالعاتی، فراهم‌شدن فرصت لازم برای جذب اساتید و دانشجویان عرب زبان، تقویت تحقیقات و تولیدات علمی، افزایش بهره‌وری اقتصادی در کشورهای سوریه و لبنان برگزار شد.

در این جلسه آنلاین که اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی از هفت استان‌ کشور شامل؛ خوزستان، البرز، کرمانشاه، مرکزی، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، ایلام و مدیران پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی درآن حضور داشتند، راهکارهای همکاری با مراکز پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در کشورهای سوریه و لبنان و عراق شد.

جواد صدری مهر محورهای این همکاری را مورد تأکید قرار داد و گفت: محورهای این همکاری شامل راه‌اندازی مراکز نوآوری مشترک با دانشگاه‌های سوریه و لبنان و نیز برگزاری دوره‌های کوتاه مدت تخصصی در زمینه‌های مرتبط با فناوری در سوریه است و قرار است از ظرفیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور به این منظور استفاده کنیم.

مدیرکل تجاری‌سازی و پارک علم و فناوری با اشاره به موقعیت مناسب و بالقوه کشورهای عربی به ویژه سوریه و لبنان، هدف از تاسیس این مراکز نوآوری را حمایت از پروژه‌های فناورانه مشترک بین دانشجویان و اساتید و کمک به تجاری‌سازی آنها در بازار منطقه دانست.
در بخش دیگر این نشست، شمس دولت آبادی مدیرکل پشتیبانی واحدهای برون مرزی دانشگاه آزاد اسلامی نکاتی را در مورد مأموریت دانشگاه آزاد اسلامی در سوریه و لبنان بیان کرد؛ سپس سی نفر از اساتید حاضر، نظرات خود را مطرح کردند و در پایان جلسه بین استان‌های مختلف تقسیم‌کار انجام شد تا این پروژه با همکاری واحدهای دانشگاهی به اجرا در آید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1113777

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =