رحلت پیامبر اکرم (ص) بزرگترین مصیبت برای جامعه بشریت و مسلمانان جهان است

معاون نهاد رهبری در واحدهای شهرقدس، ملارد و صفاد دشت گفت: رحلت جانسوز  حضرت ختمی مرتبت رسول اکرم (ص) بزرگترین مصیبت برای جامعه بشریت ومسلمان جهان است؛ چراکه بزرگترین منادی توحید از میان مردم رخت بربست.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه  آزاد اسلامی واحد های شهر قدس، ملارد و صفادشت با فرارسیدن رحلت حضرت محمد مصطفی (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) وامام رضا (ع) گفت :در ایام دهه آخر صفر قرار داریم و ملت ایران اسلامی عزادار رحلت پیامبر اکرم ص واهل بیت شهیدش  هستند.

 منصوری ادامه داد :پیامبر اکرم ص هم مروج عدالت بودند وهم آزادی یعنی مردم آن زمان مطمئن بودند دین مبین اسلام آمده است تا راه  نجاتی برای آنها باز کند وآنها را به سرمنزل مقصود هدایت کند.
نشانه این آزادی حقیقی هم این بود که به رغم اینکه از طرف شرع مقدس تکالیف و محدودیت هایی وضع می شد امام مردم با جان و دل آنها را می پذیرفتند. فلذا اگر مردم اسلام را با این قوانین و چارچوب ها منافی آزادی خود می دیدن هرگز این همه اقبال نشان نمی دادند.
معاون نهاد رهبری در واحدهای شهرقدس، ملارد و صفاد دشت تصریح کرد :تاریخ اسلام، عدالت وآزادی از یوق طاغوت و سپردن خود به دست ولایت الهی  را از محورهای اصلی رویکرد تبلیغی پیامبر در جهت معرفی دین مبین  اسلام  به مردم  بیان کرده است.
منصوری گفت: پیامبر دعوت  مردم به دین اسلام را به اشکال مختلف انجام می‌داد و هرچه به پایان ماموریت بزرگ خود نزدیک تر می شد این دعوت نیز پرشتاب و شکوفاتر  می شد. قرآن نیز از آن با عبارت یدخلون فی دین الله افواجا یاد می کند
وی افزود :پیامبر به ما ثابت کردند که نباید مردم را به واسطه اشتباهاتی که انجام می‌دهند از خود برانیم بلکه خیلی از اشتباهات جای جبران دارد وباید برای جنین اشخاصی  دعا نمود و کمک کرد تا اشتباهش را تکرار نکند ومشکلاتش حل شود.

منصوری تصریح کرد: رحلت جانسوز  حضرت ختمی مرتبت رسول اکرم ص بزرگترین مصیبت برای جامعه بشریت ومسلمان جهان است؛ چراکه بزرگترین منادی توحید از میان مردم رخت بربست.

وی افزود :دشمنان دین مبین  اسلام و دشمنان اهل بیت برای رحلت پیامبر لحظه شماری می‌کردند و بعداز اینکه پیامبر از دنیا رفتند چشم طمع به حکومت بر ممالک اسلامی داشتند وآتش زدن خانه حضرت زهرا(س) مقدمه برای برپایی حکومت غاصبانه خود بود.
منصوری گفت :پیامبر بزرگوار اسلام رحمت للعالمین است و او غصه دار و پدر مهربان امت است ولی بعضی از این مردم قدر و عظمت پدر مهربان خود را ندانستند و با زبان وعمل به پیامبر ظلم  کردند.

 منصوری ادامه داد :بعداز ایام آخر دهه صفر اعیاد مختلفی در پیش رو داریم و باید افزایش نشاط اجتماعی سالم در  جامعه در اولویت برنامه های ویژه اعیاد باشد. 

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد های شهر قدس، ملارد و صفادشت در پایان از همه اساتید، کارکنان، دانشجویان، کانون های مذهبی، بسیج، تشکل ها و هیات و عزاداران واحدهای شهرقدس، ملارد و صفادشت خواست با توجه به شرایط حساس کرونا با رعایت فاصله گذاری واقدامات بهداشتی مراسمات دهه آخر صفر رحلت رسول اکرم ص وامام حسن مجتبی وامام رضا ع را برگزار کنند.
 

انتهای پیام/

کد خبر: 1113794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =