آیین‌نامه شرح وظایف کارورزان در انتظار تایید شورای عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی

نماینده مقطع کارورزی شورای صنفی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: آیین‌نامه شرح وظایف کارورزان بازنویسی و به دبیرخانه آموزش پزشکی عمومی ارسال شد تا پس از بررسی‌های لازم به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ابلاغ شود.

پارسا قابوسی نماینده مقطع کارورزی شورای صنفی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز با اشاره به مدت زمان دوره کارورزی دانشجویان پزشکی اظهار کرد: آیین‌نامه پزشکی عمومی ملی در سال ۹۶ توسط وزارت بهداشت به دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ شد. بر اساس این طرح مقرر شد دوره کارورزی از مدت ۲ سال به ۱۸ ماه کاهش پیدا کند. در اکثر دانشگاه‌های علوم پزشکی دوره‌های اینترنی به صورت ۱۸ ماهه برگزار می‌شود. 

وی ادامه داد: در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، طرح ریفرم به جای طرح ملی اجرا می‌شد؛ به همین منظور دوره‌های اینترنی ۲۴ ماه به طول می‌انجامید، اما از سال ۹۸ این دوره‌ها به ۱۸ ماه کاهش پیدا کرده است.

نماینده مقطع کارورزی شورای صنفی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: بر اساس طرح ریفرم برخی از دانشجویان دانشگاه ما، باید دوره اینترنی را در مدت زمان ۲۴ ماه به پایان برسانند، در این صورت دوره کارورزی آنان به ۱۸ ماه کاهش پیدا خواهد کرد و ۶ ماه در تحصیل این دانشجویان وقفه ایجاد خواهد شد. به همین دلیل دوران اینترنی برخی از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی که در حال گذراندن دوره کارورزی هستند، به صورت ۲۴ ماهه برگزار می‌شود.

وی افزود: در جلسه اخیر شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با مسئولان، وعده داده شد دوره‌های اینترنی برای دانشجویان ورودی پایین‌تر این دوره‌ها در مدت زمان ۱۸ ماه برگزار شود. اما کاهش مدت زمان دوره کارورزی برای دانشجویانی که در حال حاضر در حال گذراندن دوره کارورزی هستند، اجرایی نخواهد شد. هر چند شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در راستای کاهش مدJ زمان دوره اینترنی این دانشجویان نیز تلاش می‌کند.

پرداخت معوقات کار در بخش کرونای کارورزان  پزشکی 

قابوسی از پرداخت حقوق اینترن‌های در دوران کرونا خبر داد و گفت: متاسفانه دانشجویان اینترن دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از زمان شیوع کرونا تاکنون، حق‌الزحمه‌ای که توسط وزارت بهداشت در قالب کار در بخش کرونا مصوب شده بود، دریافت نکرده بودند. در جلسه اخیر شورای صنفی با هیأت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مقرر شد حق الزحمه اینترن‌ها در دوران کرونا پرداخت شود، خوشبختانه تا کنون بخشی از حقوق این دانشجویان پرداخت شده است. 

آیین‌نامه شرح وظایف کارورزان، در انتظار تایید شورای عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی

وی از بازنویسی آیین‌نامه شرح وظایف کارورزان پزشکی خبر داد و گفت: این آیین‌نامه توسط نماینده اینترن‌های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با هماهنگی با سایر نماینده‌های این دانشجویان از دانشگاه‌های علوم پزشکی تبریز، لرستان و غیره بازنویسی شد تا از طریق دبیرخانه آموزش پزشکی عمومی به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ابلاغ شود. لازم به ذکر است از تدوین آیین‌نامه شرح وظایف اینترن‌ها ۱۶ سال می‌گذرد و ضرورت داشت این آیین‌نامه مورد بازنگری قرار گیرد.

نماینده مقطع کارورزی شورای صنفی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خاطرنشان کرد: آیین‌نامه شرح وظایف کارورزان تدوین شد که در حال حاضر به دبیرخانه آموزش پزشکی عمومی ارسال شده و در دست بررسی است. این آیین‌نامه پس از بررسی و تغییرات احتمالی در شورای عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی به تصویب خواهد رسید. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1113818

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =