بررسی سهمیه فرزندان هیئت علمی در دستور کار مجلس شورای اسلامی

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون آموزش موضوع سهمیه فرزندان هیئت علمی را به‌طور جدی پیگیری خواهد کرد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، احمد نادری نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره سهمیه فرزندان هیئت علمی گفت: سهمیه کنکور فرزندان اعضای هیئت علمی را خلاف عدالت می‌دانم.

وی با بیان اینکه به صرف اینکه والدین این فرزندان، اعضای هیئت علمی هستند نباید حقی برای آن‌ها ایجاد شود، افزود: فرزندان اعضای هیئت علمی نیز مردم عادی هستند و باید کنکور دهند و بر اساس الزامات آموزشی رشد کنند.

نادری تصریح کرد: سهمیه فرزندان اعضای علمی باید پیگیری جدی شود و کمیسیون آموزش نیز این موضوع را به‌طور جدی پیگیری خواهد کرد. همچنین در شورای انقلاب فرهنگی درباره این موضوع پیگیری‌هایی صورت گرفت بود و سال گذشته متوقف شد.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: متاسفانه این موضوع امسال مجدد به جریان افتاده که ما از طریق کمیسیون پیگیری های لازم را انجام خواهیم داد.

همچنین احمدحسین فلاحی عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در این باره گفت: بنده موافق استفاده از سهمیه فرزندان هیئت علمی نیستم و هر کسی بستگی به شایستگی های خود باید مدارج علمی را طی کند.

وی با بیان اینکه هر فردی که توانمندی ندارد نباید از رانت نیز استفاده کند، ادامه داد: این سهمیه در حال حاضر در حد یک بخشنامه وزارت علوم است است و وزارت علوم باید باید برای ملغی شدن چنین بخشنامه‌ای دستور جدید صادر کند.

منبع: برنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1113854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =