انتشار ۱۴۰ مقاله در مجلات معتبر توسط دانشگاه آزاد اسلامی گلستان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گلستان از انتشار ۱۴۰ مقاله در مجلات معتبر توسط واحدهای مختلف این استان خبر داد.

سیدعلی طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز با اشاره به اینکه در یک‌سال اخیر برخی فعالیت­‌های میدانی، آزمایشگاهی و پژوهشی به دلیل کرونا کم‌رنگ شدند، اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی گلستان در این مدت اقدام به نمایه­‌سازی مجلات دانشگاه در بانک اطلاعاتی معتبر نشریات، مجله‌ها و استادان در سامانه‌های همانندجوی سامانه ایرانداک و برگزاری کرسی­‌های نظریه‌پردازی کرده است.

وی ادامه داد: تعداد ۱۴۰ مقاله از دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان در مجلات معتبر شامل مجلات ISI، اسکوپوس خارجی و علمی داخلی به چاپ رسیده؛ همچنین ۳ همایش ملی برگزار و ۵ عنوان کتاب جدید به چاپ رسیده است. این دانشگاه با تعداد ۱۷ انجمن علمی دانشجویی فعال اقدام به برگزاری ۳۴ رویداد و مسابقه دانشجویی کرده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گلستان درباره قراردادهای برون دانشگاهی جدید در یک سال اخیر گفت: قراردادهایی با شرکت گاز استان مازندران و گلستان و سازمان آب و فاضلاب استان گلستان منعقد شده است؛ همچنین چند طرح جدید با شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حال انعقاد است. تعداد ۱۲ تفاهم‌نامه جدید با سازمان‌­ها و نهادهای مختلف منعقد شده که زمینه‌­ساز توسعه همکاری‌های بیشتر خواهد بود.

طاهری ادامه داد: در دو سال گذشته، چندین هسته و واحد فناور در مرکز رشد واحد گرگان و مراکز رشد دیگر واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان جذب شده و در حال فعالیت هستند. به عنوان مثال شرکت‌­های نرم‌افزاری گیتاپردازش، اندیشه‌ورزان جاوید گلستان، گروه نرم‌افزاری شتاب، هسته­‌های پیشگامان توسعه اینترنت اشیا، آژیراک سیستم افلاک و چند هسته دیگر در مرکز رشد واحد گرگان جذب و مستقر شده­‌اند.

وی درباره مهم‌ترین مشکل شرکت‌­های فناور مستقر در بخش تجاری­‌سازی و بازاریابی بیان کرد: معمولا اکثر افراد فناور، دانش فنی مناسبی دارند؛ ولی در زمینه بازاریابی و تجاری‌سازی، اطلاعات و توانمندی مناسبی برخوردار نیستند. همچنین تجاری­‌سازی نیاز به سرمایه زیادی دارد که شرکت‌­های فناور دسترسی به این سرمایه را ندارند، در این راستا شرکت‌ها باید نسبت به جذب سرمایه‌گذار جدید اقدام کنند. اکثر شرکت‌­های فناور در زمان مناسبی قادر به تولید نمونه اولیه و نمونه تجاری هستند؛ اما در تولید انبوه محصول و بازاریابی با کمبود بودجه و مشتری مواجه می­‌شوند.

تولید ۳۰ محصول فناورانه در مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی گلستان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گرگان درباره تجاری‌سازی محصولات فناورانه استان گلستان گفت: بیش از ۳۰ محصول فناورانه در مراکز رشد دانشگاه‌های آزاد گرگان، علی‌آباد کتول، آزادشهر و گنبد کاووس تولید شده‌­اند که از این تعداد حدود ۷ محصول به صورت نیمه‌صنعتی در حال تولید و فروش هستند.

وی مکانیزم حمایتی دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان از اعضای فناور دانشگاه را اینگونه تشریح کرد: برای حمایت مناسب از شرکت‌­های دانش‌­بنیان، اعضای هیئت علمی فناور و دانشجویان فناور، آیین‌­نامه­‌های بسیار مهم و جدیدی در دو سال اخیر طراحی شده است تا حمایت‌­های خوبی از آنها صورت گیرد و دانشجویان و استادان به سمت تشکیل واحدهای فناور و دانش بنیان سوق پیدا کنند.

طاهری ادامه داد: برنامه دانشگاه در سال جاری، معرفی بیشتر این بخشنامه­‌ها به اعضای هیئت علمی و دانشجویان برای بهره­‌مندی و تسهیل در استفاده از حمایت­های موجود در این آیین‌­نامه‌­ها است. همچنین تشویق اعضای هیئت علمی و دانشجویان به فعالیت در زمینه فناوری و اجرای دقیق این آیین­‌نامه‌­ها در دستور کار دانشگاه آزاد اسلامی گلستان قرار دارد. لازم به ذکر است در یکسال اخیر و با وجود بیماری کرونا تعداد ۱۵ مسابقه و چالش فناورانه در واحد گرگان شکل گرفته و به انجام رسیده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1113884

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =