اتمام حجت ایران با اقلیم کردستان

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا گفت: بر اساس قوانین بین الملل ایران حق دفاع از امنیت خود و اقدام پیش دستانه در شرایطی که آنها دست به اقدامات ایذایی بزنند را داریم.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری ایسکانیوز، سردار رسول سنایی راد معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا در خصوص اقدامات گروهک های ضدانقلاب مستقر در اقلیم کردستان عراق علیه امنیت ملی ایران و حق دفاع مشروع ایران در برابر آنها بر اساس قوانین بین المللی، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران سال‌ها است که مقید به احترام و رعایت اصل حُسن همجواری با همه کشورها از جمله عراق و اقلیم کردستان بوده است.

 وی گفت: متاسفانه شاهدیم که آن سوی مرزها، اقلیم کردستان عراق لانه برخی از گروه‌های تروریستی شده که امنیت مرزها و مرزنشینان ما را مختل کرده است.

سنایی راد افزود: نوع حضور آن گروهک ها هم نشان می دهد که حاکمیت رسمی کشور عراق را به رسمیت نمی شناسند.

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا با بیان اینکه توافقی میان ایران و اقلیم برای جلوگیری از تحرکات گروه های تروریستی وجود دارد، تصریح کرد: اما علی رغم این توافقات در آنجا اقدام به برپایی پایگاه های عملیاتی کردند و از آن مراکز علیه امنیت ایران استفاده می کنند و نوعی حاشیه امنیت بر ارتباط گیری با سرویس ها بیگانه دارند و در همین راستا دیدارهایی با نظامیان آمریکایی و برخی سرویس های متخاصم ما دارند.

وی گفت: لذا بر اساس قوانین بین الملل ایران حق دفاع از امنیت خود و اقدام پیش دستانه در شرایطی که آنها دست به اقدامات ایذایی بزنند را داریم.

سنایی راد افزود: نوع اقدامات این گروهک ها مخل امنیت ما و ادامه آن هم مخل اصل حُسن همجواری است.

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا بیان کرد: اخیرا رئیس ستادکل نیروهای مسلح در هشداری رسمی اعلام کرده بود که پشتیبانی نیروهای بیگانه از این گروهک ها را برنمی تابیم.

وی ادامه داد: سخنگوی وزارت امور خارجه هم به تازگی در این خصوص اعلام موضع داشت که این اظهارات را می توان به نوعی اخطار و اتمام حجت برای گروهک های ضدانقلاب و البته مقامات اقلیم کردستان دانست.

سنایی راد در پایان با بیان اینکه آینده این گروهک ها شبیه منافقین خواهد بود، خاطرنشان کرد: در خصوص این موضوع باید گفت که صبر راهبردی ایران به پایان رسیده و البته نه فقط جمهوری اسلامی ایران، بلکه مزاحمت ها و ایجاد ناامنی که حضور آنها برای شهروندان اقلیم کردستان به همراه داشته، زمینه‌ای برای اخراج آنها از این پایگاه ها و خلع سلاح آنها خواهد شد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1113888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • حاج علی محمد آیین IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
      0 1
      شما باید تیم های نفوذی و عملیاتی در مناطق کردستان آذربایجان سیستان و بلوچستان و عراق داشته باشید که دایما این مناطق را رصد و توطئه ها خنثی و ضربه کاری به دشمن بزنند ....دنیا در حال تغییر هست ...آماده باشید ...یا علی از تو مدد