ضرورت نگاه ویژه به فضای مجازی در فعالیت‌های فرهنگی و دانشجویی

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت گفت: در فعالیت‌های فرهنگی و دانشجویی درون دانشگاه باید نگاه ویژه‌ای به فضای مجازی شود و این حضور باید پررنگ‌تر از قبل باشد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز از معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت (مفدا)، عباس شیراوژن امروز چهارشنبه ۱۴ مهرماه در بازدید از مجموعه کوی پردیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: بسیار خوشحالم که اولین سفرم پس از انتصاب در مسؤولیت معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت به مشهد مقدس است و در سالروز شهادت امام هشتم (ع) به پابوسی آقا امام رضا(ع) مشرف شده‌ام.

وی افزود: معتقدم که شاخص‌های منحصر به فرد شهر مشهد نظیر وجود بارگاه ملکوتی علی‌ابن موسی‌الرضا، وجود مراکز متعدد و مهم فرهنگی و همچنین فعالیت دانشگاه علوم پزشکی مشهد تأثیر به‌سزایی در نقش‌آفرینی مشهد و دانشگاه علوم پزشکی مشهد در منطقه و کشورهای همسایه دارد.

شیراوژن دانشگاه علوم پزشکی مشهد را جزو دانشگاه‌های پیش‌رو فرهنگی کشور دانست و گفت: در دانشگاه علوم پزشکی مشهد اساتید و دانشجویان فرهیخته‌ای در حال فعالیت هستند و در سال‌های گذشته شاهد حضور موفق و برجسته دانشجویان و کارکنان این دانشگاه در برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم تأکید ویژه‌ای بر نقش مجموعه‌های فرهنگی داشتند و قطعاً کسی که در حوزه فرهنگ فعال است اگر خدای نکرده نگاهی ضدفرهنگی داشته باشد اثرپذیری لازم را ندارد، خاطرنشان کرد: خوشبختانه این نگاه مثبت در دانشگاه علوم پزشکی مشهد به‌خوبی دیده شده و معتقدیم که تقویت فعالیت‌های خودجوش و مؤمنانه در راستای بالا نگهداشتن پرچم اخلاق و معنویت از جمله اقدامات فرهنگی شاخص و قابل توجه صورت گرفته در این دانشگاه علوم پزشکی مشهد بوده است.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت تاکید کرد: به موضوعات تضعیف‌کننده مکارم اخلاقی و فعالیت تضعیف‌کننده اخلاق و معنویت در مراسم تنفیذ ریاست محترم جمهوری از سوی مقام معظم رهبری تأکید شد و ایشان فرمودند «فضای اخلاقی و برنامه‌ریزی تحقق جامعه اسلامی نباید با فعالیت‌های ناصحیح و غیرقابل تأیید تضعیف شود»، بنابراین همه مسؤولان فرهنگی و دانشگاهی باید بکوشند در کنار تحصیل دانش در دانشگاه، به رشد فضائل اخلاقی، معنوی و تهذیب نفس در دانشگاهیان توجه ویژه شود.

این مقام مسئول به حضور هوشمندانه و حداکثری در فضای مجازی تأکید کرد و گفت: در فعالیت‌های فرهنگی و دانشجویی درون دانشگاه باید نگاه ویژه‌ای به فضای مجازی شود و حضور حوزه فرهنگی در این فضا به‌جهت مدیریت و راهنمایی لازم و پیشگیری از آسیب‌های اخلاقی فضای مجازی باید پررنگ‌تر از قبل باشد.

وی افزود: تعامل بسیارخوبی با دانشجویان داریم و در حوزه‌های اسکان، اوقات فراغت، ورزش، مطالعه، دینی، فرهنگی و اخلاقی برنامه‌های ویژه‌ای داریم تا دانشجو ضمن مهارت‌آموزی در حوزه تخصصی، در زمینه‌های اخلاق فردی و حرفه‌ای نیز برخوردی کرامت‌گونه با بیمار و همراه او داشته باشد.

شیراوژن با تأکید بر اینکه سختی کار کادر بهداشت و درمان در ایام بحران کرونا به مراتب بیشتر از قبل از این ایام شده است، گفت: در ایام همه‌گیری ویروس کووید۱۹ در کشور فشار زیادی بر پرسنل و دانشجویان حوزه بهداشت و درمان کشور وارد شد اما این شرایط هیچ‌گاه به کاهش کیفیت ارائه خدمات و عدم رفتار شایسته در زمان ارائه خدمت به مردم منتج نشده است. این موضوع نشان می‌دهد که پرسنل و دانشجویان علوم پزشکی کشور با عشق به مردم و میهن اسلامی در حال فعالیت هستند.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با اشاره به وجود برخی از تبلیغات گمراه‌کننده برای کاهش دلبستگی دانشجویان و اساتید علوم پزشکی به ایران اسلامی، گفت: متأسفانه هم در مراکز آکادمیک و هم در فضای مجازی تبلیغات مسموم و غیرواقعی زیادی برای جذب دانشجویان و اساتید خدوم در جریان است و در تلاش هستند تا القا کنند که حضور در خارج از کشور موقعیت بهتری را برای آنها ایجاد می‌کند.

و گفت: بنابراین همه مسؤولان دانشگاهی و دانشجویان فعال فرهنگی باید مراقب باشند تا باورهای غلط به دانشجویان و آینده‌سازان جامعه القا نشود و با مهاجرت مغزها و نخبگان کشور، کشور عزیزمان از این ظرفیت‌های عظیم محروم نشود.

همچنین عباس شیراوژن از مرکز واکسیناسیون پردیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد بازدید کرد و نقطه قوت این مرکز را در حضور پررنگ دانشجویان و تنوع واکسن‌ها دانست.

به گفته معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت دانشجویان از زمان‌ها و دوران‌های مختلف حضوری پررنگ و ثمربخش در مسیر خدمت به مردم و مبارزه با بحران‌ها داشتند و نمونه بارز آن در ایام بحران کرونا به‌خوبی دیده شده است.

وی در جریان این سفر بازدیدهایی هم از صنعتی شدن سلف سرویس پردیس، خوابگاه‌ در حال ساخت ویژه دانشجویان متاهل و خوابگاه‌های بازسازی شده دانشگاه علوم پزشکی مشهد داشت و در حاشیه این بازدیدها بر توسعه امکانات و خدمات رفاهی و خوابگاهی در ایام بحران کرونا در راستای حفظ سلامت تمامی دانشجویان به‌ویژه دانشجویان خوابگاهی تاکید کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1113890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =