تأسیس مراکز نوآوری با هدف حمایت از پروژه‌های فناورانه مشترک دانشجویان و اساتید

مدیرکل تجاری‌سازی و پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی بر تأسیس مراکز نوآوری با هدف حمایت از پروژه‌های فناورانه مشترک دانشجویان و اساتید تأکید کرد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، پس از سفر هیئت اعزامی دانشگاه آزاد اسلامی به سوریه و لبنان در شهریورماه سال جاری، نشستی با حضور سید محمدجواد صدری مهر مدیرکل اداره تجاری سازی و پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی و بیش از ۷۰ نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی که تجربه آموزشی و پژوهشی در کشورهای عربی داشتند، با هدف تعامل و همفکری برای گسترش مهارت‌های بین‌فرهنگی، انتقال تکنولوژی، افزایش زمینه‌های مطالعاتی، فراهم‌شدن فرصت لازم برای جذب اساتید و دانشجویان عرب زبان، تقویت تحقیقات و تولیدات علمی، افزایش بهره‌وری اقتصادی در کشورهای سوریه و لبنان برگزار شد.

در این جلسه آنلاین که اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی از هفت استان‌ کشور و مدیران پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی نیز درآن حضور داشتند، راهکارهای همکاری با مراکز پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در کشورهای سوریه و لبنان و عراق مورد بررسی قرار گرفت.

صدری مهر درباره محورهای این نشست گفت: راه‌اندازی مراکز نوآوری مشترک با دانشگاه‌های سوریه و لبنان، برگزاری دوره‌های کوتاه مدت تخصصی در زمینه‌های مرتبط با فناوری در سوریه و استفاده از ظرفیت های دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور از جمله محورهای این نشست بود.

مدیرکل تجاری‌سازی و پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به موقعیت مناسب و بالقوه کشورهای عربی به ویژه سوریه و لبنان، هدف از تأسیس مراکز نوآوری را حمایت از پروژه‌های فناورانه مشترک بین دانشجویان و اساتید و کمک به تجاری‌سازی آنها در بازار منطقه عنوان کرد.

شمس دولت آبادی مدیرکل پشتیبانی واحدهای برون مرزی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه این نشست به تشریح مأموریت دانشگاه آزاد اسلامی در سوریه و لبنان پرداخت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1113893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =