امیرعبداللهیان: تغییر ژئوپلتیک حوزه قفقاز را نمی‌پذیریم / سفر جدید رافائل گروسی به تهران

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به مسکو سفر کرده است روز چهارشنبه اعلام کرد سند راهبردی همکاری ایران و روسیه بزودی تنظیم می شود.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری ایسکانیوز، حسین امیرعبداللهیان در نشست مطبوعاتی مشترک با سرگئی لاوروف همتای روس خود تاکید کرد مواضع و نگاه تهران و مسکو در خصوص مسائل منطقه برهم منطبق است.

عبداللهیان همچنین با تاکید بر ضرورت رفع موانع فعالیت تجار ایرانی به دلیل تهدید ویروس کرونا گفت: بیش از 70  درصد مردم ایران واکسن زده اند و منعی برای سفر تجاری از و به ایران وجود ندارد.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان در تبیین رویکرد ایران در قبال فلسطین گفت: مواضع ما در مسائل فلسطین معلوم است و ما تحرکات اسرائیل را بر نمی تابیم.

وی افزود: در مساله سوریه اتفاق نطر داریم. خواستار حل این مساله از طریق سیاسی هستیم.

وزیر امور خارجه ایران در خصوص رزمایش "فاتحان خیبر" در نزدیکی مرزهای شمال غربی کشور گفت که جمهوری آذربایجان شش مانور با برخی طرف های خارجی برگزار کرده است اما اما ایران فقط یک رزمایش برگزار کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران به طور جدی نگران حضور اسرائیل در قفقاز است. تهران "تغییر نقشه" منطقه را تحمل نخواهد کرد.

در نشست "فرمت مسکو" درباره افغانستان شرکت می کنیم

امیرعبداللهیان گفت جمهوری اسلامی ایران در نشست "فرمت مسکو" درباره افغانستان که قرار است به میزبانی روسیه برگزار شود، شرکت خواهد کرد.

امیرعبداللهیان در بخشی از این کنفرانس خبری تاکید کرد: از اینکه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی حادثه تروریستی کرج را محکوم نکرد خرسند نیستیم.

سفر جدید رافائل گروسی به تهران

امیرعبداللهیان همچنین اعلام کرد تهران آماده است تا سفر جدید رافائل گروسی رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران را ترتیب دهد.

امیرعبداللهیان همچنین در خصوص مذاکرات ایران و عربستان گفت که دور جدیدی از این مذاکرات انجام شده است.
وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران آماده توافق برای حل اختلافات است، اظهار داشت که گفت و گو ها باعث حل اختلافات و مانع مداخله می شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1113908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =