رژیم صهیونیستی: کشور مستقل فلسطین هرگز تشکیل نخواهد شد

وزیر داخلی رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با یک روزنامه اماراتی با تاکید بر ضرورت حفظ وضعیت موجود در اراضی اشغالی، به صراحت از مخالفت دولت کنونی این رژیم با راه حل دو دولتی و تشکیل دولت مستقل فلسطینی سخن گفت.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری ایسکانیوز، «آیلت شاکد» وزیر امور داخلی رژیم صهیونیستی که دوشنبه پیش برای دیدار با مقامات اماراتی به ابوظبی سفر کرده بود در مصاحبه با یک روزنامه اماراتی ضمن تمجید از مدیریت هوشمند در این کشور و ضرورت یادگرفتن تل‌آویو از آن، تاکید کرد که مخالف راه‌حل دو دولتی است و در دولت کنونی رژیم صهیونیستی درباره تشکیل کشور مستقل فلسطینی بحثی صورت نخواهد گرفت.

وی در مصاحبه با روزنامه «نشنال»گفت که شخصا از توصیه رهبران اماراتی در خصوص بهبود روابط متقابل با «بخش‌های بادیه‌نشین اسرائیل استقبال می‌کند».

این وزیر صهیونیستی که در واقع نفر دوم حزب «یامینا» به رهبری نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی است در خصوص ارزیابی‌اش از امارات گفت: «ابوظبی یکی از امن‌ترین شهرهای جهان است و من مطمئن هستم که می توانیم از یکدیگر یاد بگیریم».

وی در بخش دیگری از این مصاحبه در خصوص تشکیل کشور مستقل فلسطینی گفت که هرگز این امر محقق نخواهد شد و توضیح داد: «دولت اسرائیل چه به ریاست نفتالی بنت، نخست وزیر فعلی چه به ریاست یائیر لاپید در دوره‌ای که نخست‌وزیری را بر عهده گیرد، در مورد تاسیس کشور فلسطین بحث نخواهد کرد».

وی با اشاره به این‌که، «وضعیت کنونی برای همه بهتر است»، افزود که میان احزاب راست، چپ و میانه‌روی حاضر در ائتلاف حاکم این اتفاق نظر وجود دارد که به مسأله‌ای که احتمالا موجب ایجاد شکاف داخلی می‌شود، از جمله موضوع حل و فصل منازعه فلسطینی-اسرائیل، پرداخته نشود».

شاکد در مقابل افزود: «ما به صلح اقتصادی برای بهبود زندگی فلسطینی‌ها و ایجاد مناطق صنعتی مشترک اعتقاد داریم. اما قطعا با [تشکیل] دولتی دارای ارتش [مخالفیم]».

وی ضمن رد قاطعانه راه‌حل دو دولتی گفت: «اسرائیل از درگیری‌های قبلی، درس‌های ارزشمندی گرفته است».

وزیر داخلی رژیم صهیونیستی با تروریست خواندن محور مقاومت مدعی شد: «دریافته‌ایم که از هر منطقه‌ای که از آن خارج شویم، یک سازمان تروریستی پدیدار می‌شود. این امر در جنوب لبنان اتفاق افتاد و حزب الله که تحت حمایت ایران است با هزاران موشکی که به سوی اسرائیل نشانه رفته، فعال است. هنگامی که از غزه خارج شدیم ، مردم می‌گفتند که این یک موناکو دیگر است. اما ما می‌دانیم در آنجا چه اتفاقی افتاد. حماس کنترل شهر را در دست گرفت و به یک دولت تروریستی تبدیل شد. ما دیگر این تجربه را تکرار نخواهیم کرد».

این مقام صهیونیست در ادامه توافق‌های عادی‌سازی روابط میان اسرائیل با امارات، بحرین، مغرب و سودان را «الگویی که دیگران باید آن را دنبال کنند» دانست و گفت که انتظار دارد سایر کشورهای عربی و اسلامی به آن بپیوندند.

پیشتر  «ماتان کاهانا» وزیر امور مذهبی رژیم صهیونیستی، سیاستهای این رژیم در ممانعت از تشکیل کشور فلسطین را تکرار کرده بود و گفته بود که دولت کنونی در رژیم صهیونیستی، «به هیچ عنوان، اجازه نخواهد داد کشور [مستقل] فلسطین تشکیل شود».

نفتالی بنت، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از مخالفان سرسخت راه حل دو دولتی است و می‌گوید که اسرائیل نمی‌تواند از اراضی جدید [یعنی کرانه باختری و قدس] عقب‌نشینی کند و نمی‌تواند اجازه تشکیل کشور فلسطین در کرانه باختری را بدهد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1113915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =