تشدید بادهای ۱۲۰ روزه در سیستان و بلوچستان

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به صدور هشدار سطح زرد این اداره‌کل گفت: از بعد از ظهر فردا وزش بادهای ۱۲۰ روزه در شمال استان تشدید می‌شود که موجب خیزش گرد و خاک، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری ایسکانیوز، محسن حیدری با اشاره به صدور هشدار سطح زرد این اداره‌کل اظهار داشت: از بعد از ظهر فردا وزش بادهای 120 روزه در شمال استان تشدید می‌شود که موجب خیزش گرد و خاک، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به صدور هشدار سطح زرد این اداره‌کل گفت: براساس آخرین خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی پیش‌بینی می‌شود این وزش باد پنج شهرستان زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز را دربرگیرد و با شدت کمتر نوار غربی و مرز شرقی استان ادامه یابد.

وی افزود: برآورد می‌شود وزش باد شدید و گرد و خاک حداقل تا سه‌شنبه هفته آینده در مناطق شمال استان ادامه یابد. خیزش گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا، کاهش دید، اختلال در ترددهای جاده‌ای شمال استان و کاهش 5 تا 7 درجه‌ای دمای هوا مهمترین پیامدهای وزش این باد است.

مدیرکل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود در زمان وزش باد شدید و گرد و غبار از ترددهای غیرضروری خودداری شود و فعالین بخش‌های عمرانی در شمال استان نسبت به استحکام بخشی به سازه‌ها در حال ساخت اقدام کنند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1113942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =