نارضایتی آمریکایی‌ها از عملکرد بایدن افزایش یافت

نتایج نظرسنجی یک موسسه آمریکایی نشان می‌دهد بیش از نیمی از نظر دهندگان آمریکا از عملکرد جو بایدن ناراضی هستند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نتایج یک نظرسنجی که روز چهارشنبه منتشر شد؛ نشان می‌دهد بیش از نیمی از نظر دهندگان آمریکایی از عملکرد جو بایدن ناراضی هستند.

موسسه «مورنینگ کانسالت» در این خصوص اعلام کرد: «بیش از نیمی از نظر دهندگان (۵۲ درصد) ازعملکرد بایدن راضی نیستند، که این میزان، افزایشی ۹ درصدی در مقایسه با نظرسنجی ماه ژوئیه داشته است. این در حالی است که ۴۵ درصد با عملکرد وی موافق هستند.

این موسسه می‌افزاید: «این بخشی از کاهش کند، اما پایدار از تابستان است، زمانی که درباره تورم، سویه دلتای کووید-۱۹ و خروج از افغانستان نگرانی وجود داشت».

علاوه بر این، ۴۰ درصد از نظردهندگان اعلام کردند دولت بایدن از زمان به قدرت رسیدن، کمتر از آنچه که انتظار داشته اند؛ کار انجام داده است و از سوی دیگر تنها ۱۵ درصد گفته اند دستاوردهای وی بیش از حد انتظار بوده است.

این نظرسنجی طی روزهای دوم تا چهارم اکتبر انجام شد و حدود ۲ هزار نفر در آن شرکت کردند. حاشیه خطای این نظرسنجی ۲ درصد اعلام شده است.

با وجود پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ و رضایت ۵۵ درصدی مردم آمریکا در ماه‌های نخستین ریاست جمهوری وی، حمایت‌ها از جو بایدن در میان مردم آمریکا در ماه های اخیر به شدت کاهش یافته است.

بر این اساس، علت کاهش محبوبیت بایدن با افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا، دستورات جدید در مورد استفاده از ماسک، واکسیناسیون اجباری، مشکلات در مرزها و خروج بی نظم از جنگ ۲۰ ساله افغانستان ارتباط مستقیم دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1113944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =