درخواست آمریکا از کره جنوبی برای کمک به از سرگیری مذاکرات وین

معاون اول وزیر خارجه کره جنوبی و نماینده ویژه ایالات متحده در امور ایران طی تماس تلفنی در خصوص چشم‌انداز همکاری برای احیای برجام گفت‌وگو کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری ایسکانیوز، وزارت امور خارجه کره جنوبی امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که «چوی جونگ کان» معاون اول وزیر خارجه کره جنوبی و «رابرت مالی» نماینده ویژه ایالات متحده در امور ایران امروز طی یک تماس تلفنی در خصوص همکاری در زمینه مذاکرات برای احیای برجام گفت‌وگو کردند.

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی گزارش کرد، وزارت خارجه کره جنوبی در بیانیه‌ای در خصوص تماس تلفنی چوی جونگ کان و مالی گفت که چوی بر تعهد سئول برای ارائه حمایت لازم به منظور ازسرگیری مذاکرات وین «با توجه به اهمیت روابط سئول و تهران» تأکید کرد.

طبق این گزارش، مالی از سئول درخواست کرد که به ایفای نقش «سازنده» در تلاش‌ها برای ازسرگیری مذاکرات وین برای احیای برجام ادامه دهد.

تا کنون ۶ دور مذاکره در شهر وین میان آمریکا و سایر طرف‌های برجام غیر از ایران برای تسهیل بازگشت آمریکا به برجام انجام شده است. طرف‌ها می‌گویند پیشرفت‌های ملموسی در این مذاکرات حاصل شده اما پاره‌ای اختلافات کماکان باقی است.

روز شنبه هفته جاری (۱۰ مهر ماه)، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد که واشنگتن ماه گذشته تلاش داشته تا درباره ازسرگیری مذاکرات هسته‌ای گفت‌وگو کند اما تهران از آمریکا خواسته است تا ۱۰ میلیارد دلار دارایی‌های بلوکه شده را به عنوان حسن نیت، آزاد کند.

مقام‌های آمریکایی بارها بدون اشاره به خروج یکجانبه آمریکا از برجام، توپ را به زمین ایران می‌اندازند و ایران را مسئول کاهش تعهدات برجامی می‌دانند.

«جنیفر گاویتو» معاون وزیر خارجه آمریکا در امور ایران و عراق در دفتر خاور نزدیک اوایل هفته در گفت‌وگو با شبکه «سی ان بی سی» توپ را به زمین ایران انداخت و گفت: «ما آمادگی داریم تا از طریق این مذاکراتی (وین) که با حسن نیت انجام گرفت به پایبندی دو جانبه به تعهدات برجامی بازگردیم و امیدواریم که ایران نیز چنین رویه‌ای را در پیش بگیرد. فکر می‌کنیم که به نفع آن‌ها باشد اما دوباره می‌گویم توپ در زمین ایران است».

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1113963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =