سه انتصاب جدید در دانشگاه علامه طباطبائی

سرپرستان دو معاونت توسعه و مدیریت منابع و معاونت آموزشی، همچنین مشاور رئیس و سرپرست حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه علامه طباطبائی معرفی شدند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه علامه طباطبائی، رضا صابری به عنوان سرپرست معاونت توسعه و مدیریت منابع،  علی آدمی به عنوان سرپرست معاونت آموزشی و مهدی واحدی به عنوان مشاور رئیس و سرپرست حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه معرفی شدند.

عبدالله معتمدی، سرپرست دانشگاه علامه طباطبائی در این مراسم اظهار کرد: این دانشگاه مولود انقلاب است. هرچند ریشه‌های آن در قبل از انقلاب وجود داشته، ولی از تجمیع چندین دانشکده، موسسه و مدرسه عالی در سال ۱۳۶۳ این دانشگاه شکل گرفت و به تدریج در گذر زمان هویت خود را پیدا کرد تا امروز که ما وارث آن هستیم.

وی ادامه داد: یکی از منصفانه‌ترین و عاقلانه‌ترین نگاه‌ها این است که ما هیچگاه نقش گذشتگان را در شکل‌گیری هویت این دانشگاه نادیده نگیریم. همه پیشرفت های علمی، آموزشی، ساختاری و فیزیکی مرهون زحمات افراد مختلف است. ما هم وظیفه داریم تا جایی که توان داریم تلاش کنیم این دانشگاه به عنوان یک مجموعه علمی در مسیری که برای آن طراحی شده است، حرکت کند.

معتمدی با بیان اینکه یکی از اساسی‌ترین مباحث که همه باید به آن توجه کنند، فلسفه تعلیم و تربیت است، افزود: اگر به این فلسفه توجه نشود، ممکن است مسیری طی شود که نه تنها هم‌افزایی در آن وجود ندارد، بلکه ایجاد مزاحمت و مشکل کند. همه رشته‌ها بر اساس فلسفه تعلیم و تربیت باید در خدمت تحقق شخصیت افراد و نسلی که مخاطب ما است، باشند.

وی اظهار کرد: فلسفه تعلیم و تربیت در مورد چرایی صحبت می کند و اگر بخواهیم این فلسفه را به سطح دانشگاه بکشیم، باید بدانیم که چرایی وجود دانشگاه چیست؟ دانشگاه مجموعه‌ای است که در کنار همه کنش‌هایی که برای پیشرفت دانش بشری دارد، کمک می‌کند تا استعدادهایی که در جامعه وجود دارد، به منصه ظهور برسد. بر اساس این فلسفه همه کارهای ما باید در جهت معیّن و به سمت هدفی معین حرکت کند.

سرپرست دانشگاه علامه طباطبائی گفت: باید مرتب این مسئله را به خود تذکر دهیم و تکرار کنیم که همه تلاش‌ها و آمد و رفت‌ها در دانشگاه برای چیست؟ به طور قطع باید ساز و کارهایی را فراهم کنیم که تمام شخصیت نسل‌هایی که می‌آیند، محقق شود. همه در هر جایگاهی که هستیم، باید بدانیم فلسفه نظام دانشگاهی، چرایی نظام و تحویل انسان‌های باشخصیت و فرهیخته به جامعه است و لازمه این کار، توجه به شرایط، رفتار و عملکرد خودمان و تکریم دانشجو، همکار، استاد و ارباب رجوع است.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم استعدادهای افراد شکوفا شود، باید اعتماد به نفس و کرامت را در آنها شکوفا کنیم. برآیند کار همه حوزه‌های دانشگاه این است که کرامت انسان‌ها مورد توجه قرار گیرد. من از همه معاونان و مدیرانی که تلاش کردند، قدردانی می‌کنم. جایگاه آنها به عنوان سرمایه‌های دانشگاه برای ما محترم است و از مدیران جدید هم می‌خواهم که از تجربه‌های مدیران و معاونان قبلی در حوزه‌های تخصصی و اجرایی استفاده کنند تا به افق‌های بلند دانشگاه و اهداف آن برسیم.

 معتمدی گفت: از معاونان و مدیران جدید که قبول مسئولیت کرده‌اند، تشکر می‌کنم و امیدوارم مسئولان جدید با انرژی بیشتر و گام‌های جدی‌تر برنامه‌های دانشگاه را به پیش ببرند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1114077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =