نشست هماهنگی کمیته اجرایی نوزدهمین یادواره شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی یزد برگزار شد

نخستین نشست هماهنگی کمیته اجرایی نوزدهمین یادواره شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی یزد برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، نخستین نشست هماهنگی کمیته اجرایی نوزدهمین یادواره شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی یزد با حضور مسئولان استانی برگزار شد.

حجت‌ الاسلام حسن زارع مسئول نهاد رهبری دانشگاه آزاد استان یزد اولین خصوصیت بندگان خوب خدا را از انجام کار خوب، خوشحال شدن عنوان کرد و گفت: نمونه آن شرکت در مراسمی مانند یادواره شهدا و قدم جهادی گذاشتن در برگزاری بزرگداشت شهدا از مصادیق والا است. چرا که حرکت در مسیر  یاد و خاطره آن عزیزان به انسان آرامش و روح انسان را در انجام این امور نشاط و شادابی می‌بخشد.

وی دومین بحث را اثرگذار بودن و اثر بخشی قدم گذاشتن در مسیر شهدا عنوان کرد.

محمدرضا دهقانی اشکذری سرپرست دانشگاه آزاد استان و واحد یزد با تقدیر از برگزارکنندگان گردهمایی مسئولان استانی و با خلق این اجتماع بزرگ گفت: به امید اینکه این جریان دانشگاهی امام زمان (عج) هم تایید کنند و چراغ راه این نقطه عطف باشد.

وی برگزاری با اشاره به نوزدهمین دوره یادواره شهدای دانشگاه آزاد یزد خاطرنشان کرد: آنچه که پیامبر اکرم از ما انتظار دارد برنامه ریزی درست در کارهاست، این کشور مجال اشتباه کردن را ندارد و در چله دوم انقلاب که با تاسی از توفیقات چله اول که نمود آن هشت سال دفاع مقدس است، یاد و خاطره شهدا را گرامی می‌دارد.

اشکذری افزود: باید ما الگوهای دفاع مقدس را بشناسیم که قطعا موفق هستیم و برگ زرین و افتخار این دانشگاه، وجود پر برکت هشت شهید گمنام و دو شهید مدافع حرم شهید محمدخانی و شیخ الاسلامی در این دانشگاه است.

وی اظهار کرد: بهترین روش برای مبارزه با تهاجم فرهنگی الگو برداری از شهدای دانشجو و تفاوت یاواره امسال با سالهای گدشته این است که حرکت استانی و تعامل و همکاری جهادی استانی صورت گیرد.

دهقانی اشکذری تبیین کرد: نقطه عطف یادواره امسال حضور جهادی مسوولان استانی در این یادواره هست  و این قطعا از برکات خون شهدا در این دانشگاه نشات گرفته شده که باید نشاط و تنوع فرهنگی را در برنامه های جهادی و انقلابی حفظ کرد که شامل بی انگیزگی در دانشجویان نشود.

وی تاکید کرد: رمز موفقیت در مراسمات یادواره‌ها، داشتن یک سیاست‌گذاری و راهبرد اصلی است و دوم اینکه اجرای دقیق و به‌موقع برگزاری مراسم و سومین مورد قرب بخشی به برنامه و هیئت است و چهارمین مساله دامنه اثرگذاری و اثر بخشی است که باید به آن اهتمام ورزیم. 

علی پورمیرزایی رییس بسیج دانشجویی این واحد در ادامه نشست، نقش آفرینی متفاوت یادواره در این دوره بعد از گذشت این محدودیتهای کرونا و رخوت دانشجویان را مضاعف از ادوار گذشته دانست و گفت: همه ما واقعا دلمان برای آن جنب و جوش‌های دانشجویی و اردوهای جهادی و مشارکت استانی دانشجویان بسیجی  تنگ‌ شده است و این یادواره آغازی برای شروع فعالیتها در سال جاری است. 

وی گفت: زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، برگزاری یادواره باید اثرگذاری دائمی داشته باشد، افق نگاه باید گسترده بوده که این موارد حل شده تلقی شود. دغدغه ما این است که نگاه بیشتر بهش پایبند باشیم پس مراسم باید در خور و نام شهدا باشد.

نوزدهمین یادواره استانی گنگره عروج شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی یزد با 7 کمیته اجرایی در شامگاه چهارشنبه 28 مهرماه سال جاری و در جوار معراج الشهدای هشت شهید گمنام مسجد شهید صدوقی دانشگاه آزاد اسلامی یزد برگزار می‌شود که به صورت برخط و مجازی از پیج ایسنتاگرام دانشگاه آزاد یزد قابل مشاهده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1114110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =