آخرین مهلت ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان آزمون کارشناسی‌ارشد پزشکی

ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان آزمون کارشناسی ارشد پزشکی در دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور امروز ۱۷ مهرماه به پایان می‌رسد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان آزمون کارشناسی ارشد پزشکی در دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور از ۱۰ مهرماه آغاز شد و امروز ۱۷ مهرماه به پایان می‌رسد. ثبت‌نام بر اساس اعلام هر یک از دانشگاه‌های پذیرنده از طریق سایت همان دانشگاه، صورت انجام می شود؛ بنابراین پذیرفته شدگان باید برای اطلاع از زمان، مکان، مدارک مورد نیاز و نحوه ثبت‌نام تا پایان امروز به سامانه دانشگاه پذیرفته شده مراجعه کنند.

ر اساس آئین‌نامه آموزشی دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته مصوب شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی هر گونه انتقال، تغییر رشته و یا جابجایی محل تحصیل در دوره کارشناسی ارشد ناپیوسـته ممنـوع است؛ بنابراین با توجه به اینکه محل پذیرش را خود فرد و با آگاهی کامل تعیین کرده، لذا هیچ گونه تغییـر در محل پذیرش انجام نخواهد گرفت.
 

وزارت بهداشت تاکید کرده است مدارک ثبت‌نام مورد نیاز باید به دانشگاه محل پذیرش ارائه شود و این مدارک توسط دانشگاه، مورد بررسی قرار خواهد گرفت. درصورت محرز شدن عدم رعایت ضوابط و مقررات توسط داوطلب، همچنین واجد شرایط نبودن فرد جهت شرکت و پذیرش در آزمون و رشته مربوطه، مغایرت و عدم صحت مدارک، مغایرت اطلاعات اعلام شده از ادامه تحصیل فرد ممانعت به عمل آمده و ضمن لغو قبولی فرد طبق مصوبات هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات در آزمون‌ها با داوطلب برخورد خواهد شد.

عدم مراجعه و ثبت‌نام هر یک از پذیرفته شدگان طی تاریخ‌های مقرر در دانشگاه، به منزله انصراف بوده و هیچ‌گونه اعتراضی در این مورد پذیرفته نخواهد شد.

پذیرفته‌شدگانی که پس از ثبتنام در دانشگاه، انصراف دهند یا برای ثبت نام مراجعه نکنند، حق شرکت در آزمون ورودی سال بعد وزارت بهداشت برای این مقطع را ندارند.

داوطلبانی که علاوه بر آزمون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آزمون کارشناسی ارشد وزارت علوم یـا سـایر مراکز نیز پذیرفته شده‌اند، ملزم به ثبت‌نام در یکی از دو محل هستند و در صورت محرز شدن ثبت‌نام در هر دو محل، قبولی آن‌ها در رشته‌های مربوط به وزارت بهداشت در هر مرحله از تحصیل کان لم یکن تلقی می‌شود.

یکی از شرایط پذیرش در سهمیه‌های رزمندگان و ایثارگران و استعدادهای درخشان با آزمون کسب حدنصاب لازم است،به همین منظور داوطلبان این سهمیه‌ها که حد نصاب لازم را کسـب نکرده‌اند، حـائز شرایط پـذیرش در ایـن سهمیه نبوده‌اند. به‌عبارتی داوطلب در مرحله نخست در چند برابر ظرفیت پـذیرش دارای حـد نصاب بوده و مجاز بـه انتخاب رشته محل شده است، ولی در این مرحله (به انـدازه ظرفیـت پـذیرش) حائز حدنصاب لازم نشده است.

همچنین ممکن است تعدادی از متقاضیان این سهمیه‌ها علی رغم کسب حدنصاب جزء پذیرفته شدگان نباشند که دلیل آن تکمیل شدن ظرفیت پذیرش با نفرات حائز نمرات بالاتر این سهمیه است.

افرادی که مجاز به انتخاب محل شده و انتخاب محل خود را انجام داده‌اند، مجددا اسامی محل‌هایی که انتخاب کرده‌اند دریافت می‌کنند تا جایگاه داوطلب را در هر یک دانشگاه‌های انتخابیش در مقایسه با سایر افرادی که این دانشگاه را انتخاب کرده‌اند، نشان دهد.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، هرگونه تکمیل ظرفیت پس از اعلام نتایج نهایی، منوط به طی مراحل مربوطه و موافقت شورای سـنجش و پـذیرش است؛ بنابراین نیمه دوم آبان ماه در رابطه با اجرا یا عدم اجرای تکمیل ظرفیت از سامانه اینترنتی مرکز سـنجش، اطلاع‌رسانی لازم صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1114146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =