لغو ممنوعیت شرکت پزشک سربازها در آزمون دستیاری

دیوان عدالت اداری با صدور حکمی ممنوعیت شرکت سربازها در چهل و نهمین آزمون دستیار تخصصی را لغو کرد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، بر اساس رای دیوان عدالت  اداری، دانشجویان و هنرجویان دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی اگر در حین تحصیل به سن خدمت وظیفه عمومی برسند، تا زمانی که به تحصیلات خود ادامه می دهند از اعزام به خدمت زیر پرچم معاف خواهند بود.

در بخشی از رای دیوان آمده است: در تبصره ۲ ماده ۳۵ قانون نظام وظیفه عمومی نیز تصریح شده است که ترخیص کارکنان وظیفه بدون غیبت اولیه در حین خدمت، جهت ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی و بالاتر جز در زمان های اضطراری و جنگ بلامانع است. همچنین رئیس سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا بر این موضوع تاکید دارد که ادامه تحصیل کارکنان وظیفه بدون غیبت اولیه در حین خدمت در صورتی که بیش از یک سال از تاریخ فراغت از تحصیل آنها از مقطع قبلی سپری شده باشد، بلامانع است.

بنابراین با توجه به اینکه در قانون ممنوعیتی برای شرکت داوطلبان مشمول، از حیث وضعیت نظام وظیفه در آزمون پیش بینی نشده و اطلاعیه مورد اعتراض خارج داوطلبان مشمول، از حدود اختیارات مقام واضع بوده و مداخله در وظایفی را که قانونگذار و ستاد کل نیروهای مسلح تلقی می شود، لذا امکان پذیرش خواسته  مطروح وجود دارد.

در ادامه حکم دیوان عدالت اداری آمده است: با استناد به موارد یک ، ۱۰ و ۱۱ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری حکم رفع اثر از سوء تصمیمات طرف شکایت مبنی بر ممنوعیت از شرکت در آزمون دوره ۴۹ دستیار تخصصی صادر و اعلام می شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1114149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =