سالن‌های روباز باید میزبان تئاتری‌ها باشد

میلاد حسینی اجرای هنرمندان تئاتری در سالن‌های روباز را خواستار شد.

میلاد حسینی، کارگردان تئاتر در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری ایسکانیوز در خصوص مشکلات اهالی تئاتر در ایام شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: اهالی هنر تئاتر و اکثر هنرمندان تئاتری طی این مدت کرونایی بیشترین سختی و تعطیلی را متجمل شدند و هنوز هم مشخص نیست که تا چه زمانی ادامه داشته باشد.

حسینی ادامه داد: برخی از این هنرمندان و همچنین کارشناسان پیشنهاد می‌دهند که بهتر است از بند سالن‌های کوچک و سربسته رها شوند.

وی ضمن بیان مطلب فوق اذعان کرد: ما نمی‌توانیم در محیط‌های سربسته اجرای تئاتر داشته باشیم و باید بتوانیم در مکان‌های سرباز با تکنیک‌های اجرایی، آثار محیطی را به اجرا بگذاریم.

این هنرمند با اشاره به این مطلب که امکان دارد در درازمدت خسارات جبران ناپذیری به هنرمندان این عرصه وارد شود تاکید کرد: اهالی تئاتر اگر بخواهند ریسک کرده و در سالن‌های سربسته به اجرا بپردازند و تجمع کنند، همانگونه که می‌دانید در گروه نمایشی، در کنار چند بازیگر که روی صحنه هستند، بالغ بر بیست یا سی نفر از عوامل در پشت صحنه هستند و تجمع این افراد در کنار تماشاگران ممکن است باعث شیوع ویروس شود.

وی خاطرنشان کرد: وزارت ارشاد باید با ایجاد سازوکاری مناسب جهت حمایت هنرمندان و اهالی تئاتر، به فکر حل مشکلات معیشتی و درآمدی آنان باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1114152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =