ترکیه: با تحریم‌ها علیه ونزوئلا همیشه مخالف بوده‌ایم

وزیر خارجه ترکیه بعد از رایزنی با همتای ونزوئلایی بر حمایت ترکیه از این کشور آمریکای لاتین و مخالفت با تحریم‌ها تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری ایسکانیوز، وزرای خارجه ترکیه و ونزوئلا بعد از دیدار دوجانبه در آنکارا در یک نشست خبری درباره روابط دو کشور صحبت کردند.

شبکه «تی‌آر‍تی» ترکیه، کنفرانس خبری مشترک «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه با «فلیکس پلاسنسیا» همتای ونزوئلایی او در آنکارا را به صورت زنده پخش کرد.

در بخش ابتدایی این نشست خبری، وزیر خارجه ترکیه بر روابط خوب کشورش با دولت و مردم ونزوئلا تاکید کرد.

مولوم چاووش اوغلو در این کنفرانس خبری اعلام کرد، ترکیه همیشه با تحریم‌های یکجانبه خارجی علیه ونزوئلا مخالف بوده است.

این مقام ارشد آنکارا به گفت‌وگوهای دولت ونزوئلا با اپوزیسیون به میانجیگری نروژ اشاره کرد و گفت، ترکیه از این مذاکرات حمایت می‌کند.

وزیر خارجه ترکیه در ادامه ضمن تاکید بر روابط خوب آنکارا با نیکلاس مادورو رئیس‌جمهور ونزوئلا، او را برای سفر به ترکیه دعوت کرد.

فلیکس پلاسنسیا در این کنفرانس خبری مشترک ابتدا تاکید کرد که اولین سفر خارجی او بعد از انتخاب به عنوان وزیر خارجه ونزوئلا، ترکیه بوده است.

پلاسنسیا با تاکید بر روابط خوب ونزوئلا و ترکیه از مخالفت آنکارا با تحریم‌های یکجانبه (آمریکا و برخی کشورهای غربی) علیه ونزوئلا تشکر کرد.

وزیر خارجه ونزوئلا همچنین با قدردانی از دعوت ترکیه برای سفر نیکلاس مادورو به آنکارا تاکید کرد، رئیس‌جمهور قطعا از این پیشنهاد استقبال خواهد کرد.

 استقبال مولود چاووش اوغلو از مذاکرات نمایندگان دولت و مخالفان ونزوئلا در شرایطی انجام شده که دو طرف اخیرا به میانجیگری نروژ چند دور مذاکرات را انجام دادند.

نمایندگان دولت و اپوزیسیون ونزوئلا در بیانیه‌ای مشترک پس از مذاکرات سه روزه از ۳ تا ۶ سپتامبر (۱۲ تا ۱۵ شهریور ماه) اعلام کردند که در جریان مذاکرات در شهر «مکزیکو سیتی» برای یافتن یک نقشه راه به منظور رفع بحران سیاسی ونزوئلا، به توافقات نسبی دست پیدا کردند.

مذاکرات میان نمایندگان دولت و مخالفان ونزوئلا درست دو سال بعد از تلاش‌های ناکام «خوان گوایدو» رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا و هپیمانان غربی وی به ویژه آمریکا برای خلع نیکلاس مادورو رئیس‌جمهور ونزوئلا از قدرت برگزار شده است.

طبق گزارش رویترز، برخلاف مذاکرات پیشین میان دولت و مخالفان ونزوئلا، دور جدید مذاکرات این کشور آمریکایی همچنین شامل حضور گروه بزرگی از کشورهای دیگر از جمله نروژ، هلند، روسیه، بولیوی و ترکیه می‌شد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1114197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =