تاثیر طرح ساماندهی واردات خودرو در توازن بازار

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کمیسیون ابهامات طرح ساماندهی واردات خود را رفع می کند، گفت: تصویب و اجرای طرح ساماندهی واردات خودرو منجر به ایجاد توازن در عرضه و تقاضا در بازار خواهد شد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز؛ علی جدی اظهار کرد: ما در مجلس مصر هستیم که ابهامات مطرح شده به طرح ساماندهی واردات خودرو را به سرعت برطرف کنیم و بعد از رفع ابهامات در مجلس دوباره طرح را به شورا ارسال می کنیم.

وی با بیان اینکه ابهامات شورای نگهبان درباره طرح واردات خودرو خیلی پیچیده نیست و می‌توان آن را برطرف کرد، درخصوص تاثیر اجرایی شدن این طرح در بازار خودرو اظهار کرد: در بازار خودرو قانون طبیعی عرضه و تقاضا وجود دارد. وقتی برای عرضه مشکل داشته باشیم و عرضه نباشد، قیمت‌ها بالا می رود واگر عرضه را افزایش دهیم و پاسخگوی تقاضای بازار باشیم، قیمت‌ها می‌شکند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس یادآورشد: با ممنوعیت واردات خودروهای خارجی شاهد افزایش چندبرابری قیمت این خودروها بودیم اما انتظار می‌رود با تصویب و تایید طرح ساماندهی واردات خودرو در قیمت‌های ماشین‌های خارجی کاهش داشته باشیم و در کنار آن در بخش داخلی، قیمت خودروهای حاشیه بازار هم کاهش پیدا می‌یابد.

جدی یادآور شد: اگر در هر تولیدی عرضه و تقاضا باهم توازن نداشته باشد، در مصرف و قیمت آن تنش ایجاد می‌شود و ما هم به دنبال این هستیم تا مقداری عرضه و تقاضا را باهم متعادل کنیم. در واقع این طرح به ایجاد توازن میان عرضه و تقاضای خودرو کمک زیادی می کند.

وی گفت: اگر کمیسیون صنایع و معادن رفع ابهامات این طرح را در اول هفته در دستور کار قرار دهد، در نهایت این موضوع یک یا ۲ هفته طول می‌کشد و به محض اینکه کمیسیون صنایع و معادن این طرح را به صحن مجلس بفرستد باید صحن بلافاصله این طرح را در دستور کار خود قرار دهد.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به موفقیت طرح واردات خودرو خوشبین هستیم، افزود: اگر این طرح تصویب شود و شورای نگهبان آن را تایید کند حداقل می‌دانیم که برای مدتی در بازار خودرو قیمت‌ها ثابت و منطقی‌تر می شود و دلال بازی و سفته بازی نیز کاهش می‌یابد.

وی ادامه داد: اکنون که حتی نام این طرح مطرح شده است شاهد افت قیمت برخی از خودروها هستیم. به یقین اگر این طرح به مرحله اجرا برسد، تاثیر بسیاری بر کاهش قیمت خودرو در بازار خواهد گذاشت.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1114259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =