تخلیه ساختمان تأمین اجتماعی پس از اخطارهای مکرر

سرانجام ساختمان شعبه ۱۱ سازمان تأمین اجتماعی پس از گذشت بیش از یک‌سال از حادثه آتش‌سوزی و عدم ایمنی بنا و اخطارهای آتش‌نشانی روز گذشته تخلیه شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری ایسکانیوز؛ در تاریخ 16 بهمن 98 ساختمان شعبه 11 سازمان تأمین اجتماعی در تهران در حوالی حدود ساعت سه و نیم بعدازظهر آتش گرفت. در پی این اتفاق تعدادی از مراجعه‌کنندگان و کارمندان موفق به ترک ساختمان شدن و حدود 30 نفر نیز در طبقات فوقانی گرفتار شدند که با ورود نیروهای آتش‌نشان و از طریق بالابر آتش‌نشانی موفق به ترک ساختمان شدند.

پس از این حادثه و به دلیل اینکه ساختمان شعبه دیگر قابل بهربرداری نبود، مسئولان این شعبه چادری در جلوی درب شعبه برپا کردند و بعد از آن قرار شد تعدادی از کارمندان در چادر و تعدادی هم در کارگزاری شعبه 11 که در یک مغازه حدودا 100 متری در نزدیکی شعبه پیش‌بینی شده بود مشغول خدمت‌رسانی به مردم شوند و البته تعدادی از کارکنان هم به دلیل کمبود جا امکان حضور در چادر و مغازه را نداشتند در خیابان مستقر شدند!

 هم‌زمانی این اتفاق با شیوع ویروس کرونا مشکلات مراجعه‌کنندگان را چند برابر کرد اما هیچ اقدامی برای بازسازی و ایمنی این ساختمان انجام نشد و بعد از گذشت چند ماه مجدداً فعالیت در همان ساختمان ناایمن و بی توجه به خطرات آغاز شد ...

بر اساس این گزارش، سازمان آتش‌نشانی شهر تهران نیز بارها به مسئولان این ساختمان اخطار داده است اما دریغ از توجه مسئولان شعبه به این موضوع!

و حالا با گذشت بیش از یک سال و نیم از این اتفاق و تشدید خطرات این ساختمان مسئولان شعبه تصمیم به ایمنی‌سازی گرفته‌اند. بر همین اساس اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که شعبه 11 تهران به لحاظ عدم ایمنی ساختمان تخلیه شده است و بیمه‌شدگان می‌توانند برای امور بیمه‌ای خود به شعب 2 و 6 تهران مراجعه کنند.

در این اطلاعیه آمده است: به اطلاع بیمه‌شدگان، کارفرمایان، مستمری‌بگیران و بازنشستگان می‌رساند، ضمن سپاس از همراهی ذینفعان، با توجه به ضعف سازه و ناپایداری ساختمان شعبه 11 تأمین اجتماعی غرب تهران بزرگ و با توجه به اخطار سازمان آتش‌نشانی تهران و شهرداری منطقه 16 و همچنین مدیریت بحران آن منطقه مبنی بر ریزش ساختمان یادشده برای حفظ و صیانت از جان مراجعه‌کنندگان؛ این شعبه تا اطلاع ثانوی تخلیه شده و ارائه خدمات‌رسانی در شعب 2 و 6 تامین اجتماعی به شرح ذیل صورت می‌پذیرد:

ارائه خدمات مربوط به وصول مطالبات (درآمد)، بازرسی و اجرائیات،مستقر در شعبه 2 به نشانی: خیابان کارگر جنوبی، بعد از میدان قزوین، خیابان شهید ساعد آقابالازاده، جنب درمانگاه طوس، پلاک 20 و امور فنی بیمه‌شدگان، نامنویسی و حساب‌های انفرادی، مستمری‌ها، اداری و مالی، مستقر در شعبه 6 به نشانی: میدان شمشیری، بعد از هشت متری بوتان گاز، جنب درمانگاه دهقان بزرگی انجام می‌گیرد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1114325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =