شرط عربستان برای برگزاری مراسم حج و عمره

وزارت حج و عمره عربستان شرط این کشور را برای ادای فریضه حج و عمره در حرمین شریفین اعلام کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری ایسکانیوز، دولت سعودی تصمیم گرفت که  مجوز ادای حج و عمره در حرمین شریفین را برای کسانی صادر کند که دو دز واکسن مورد تایید عربستان را دریافت کرده باشند.

پایگاه خبری الخلیج آنلاین  نوشت که وزارت حج و عمره گفت: این تصمیم از روز یکشنبه 10 اکتبر اجرایی می‌شود.

وزارت حج و عمره عربستان در بیانیه‌ای تاکید کرد که میهمانانی که مجوز ادای  حج و عمره، نماز یا زیارت را رزرو کرده‌اند؛ اما دو دز واکسن خود را دریافت نکرده‌اند، برای جلوگیری از لغو این مجوز، باید دز دوم را 48  ساعت قبل از صدور مجوز دریافت کنند.

این وزارت‌خانه افزود: بر اساس این تصمیم جدید، کسانی که تنها یک دز واکسن دریافت کرده‌اند نمی توانند در دو مسجدالحرام نماز بخوانند یا عمره انجام دهند. زیرا آنها در گروه ایمن سازی کامل قرار نمی‌گیرند.

وزارت حج و عمره عربستان  اعلام کرد: این تصمیم در راستای حفظ سلامتی عمره‌ گزاران « مسجدالحرام» و « مسجدالنبی» بر اساس دستورالعمل‌های وزارت بهداشت عربستان اتخاذ شده تا پروتوکل‌های پیشگیرانه برای جلوگیری از ابتلا به بیماری ویروس کرونا اجرا شود.

بر اساس گزارش برخی منابع خبری، عربستان روزانه 60 هزار و ماهانه 2 میلیون عمره‌گزار پذیرش خواهد کرد.

در پایان ماه سپتامبر گذشته ، عربستان سعودی ضمن تأیید اعمال اقدامات  پیشگیرانه با هماهنگی مقامات ذیصلاح ، ظرفیت روزانه مسجد جامع در مکه المکرمه را به 100 هزار زائر و 60 هزار نمازگزار اعلام کرد.

از سرگیری به جای آوردن حج عمره برای زائران سایر کشورها از 10 آگوست با ادامه کاهش محدودیت‌های کرونا از سوی عربستان آغاز شد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1114374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =