اعتراض دانشجویان به نداشتن تریبون در مراسم آغاز سال تحصیلی

تشکل‌های دانشجویی دانشگاه تهران به دعوت نشدن در مراسم آغاز سال تحصیلی اعتراض کردند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و آموزش پزشکی صبح امروز ۱۹ مهر ماه در دانشگاه تهران برگزار شد. دانشگاه تهران در این مراسم میزبان آیت الله رئیسی، رئیس جمهور و محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت و تعداد محدودی از مسئولان دو وزارتخانه است.

در مراسم امسال یک استاد به نمایندگی از اساتید دانشگاه‌ها و یک دانشجو نیز به نمایندگی از دانشجویان کشور درحضور رئیس جمهور سخنرانی کردند و ۲۶ نفر از کنکوری‌های برتر در وزارتخانه‌های علوم و بهداشت و برترین‌های شاهد وایثارگر با حضور رئیس جمهور مورد تقدیر قرار گرفتند.

از جمله حواشی این مراسم می‌توان به تجمع تشکل های دانشجویی دانشگاه تهران مقابل کتابخانه مرکزی این دانشگاه اشاره کرد. این دانشجویان به عدم دعوت دانشجویان و نداشتن تریبون برای سخنرانی در محضر رئیس جمهور تجمع کردند.

اعتراض دانشجویان به نداشتن تریبون در مراسم آغاز سال تحصیلی

دانشجویان دانشگاه تهران در این مراسم شعارهایی مانند «دانشجو می‌میرد، ذلت نمی‌پذیرد»، «دانشجو از سیاست هرگز جدا نشود»، «آزادی اندیشه، بی دانشجو نمیشه»، «دانشجو موذن جامعه است»، «ما درعدالت عقبیم»، «دانشجو سیاسی مهم‌ترین عنصر دانشگاه است»، «حذف دانشجو دردی دوا نمی‌کند» و غیره سر دادند.

در این تجمع اعتراضی اسماعیل حشمتی معاون سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه تهران و امیر حسین سیدرحیم زاده دبیر مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه تهران سخنرانی کردند.

اعتراض دانشجویان به نداشتن تریبون در مراسم آغاز سال تحصیلی

تشکل‌های دانشجویی از  هفته گذشته پیگیر حضور در مراسم آغاز تحصیلی بودند و  دعوت نشدن به این مراسم را ادامه سیاست‌ دولت‌ قبل مبنی بر حذف سیاست از دانشگاه دانستند.

در این تجمع بیانیه اعتراضی تشکل‌های دانشجویی توسط مسئول بسیج دانشگاه تهران قرائت شد.

گفتنی است مراسم آغاز سال تحصیلی سال گذشته نیز با سخنرانی یک‌طرفه‌ و مجازی حسن روحانی و منع تشکل‌های دانشجویی از حق داشتن تریبون مقابل رئیس جمهور برگزار شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1114477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
      0 0
      اگر شما تریبون هستید این حرف من است که اولا ً واکسن ها در حال آزمایش هستند در ثانی دانشمندان و اندیشمندان و پزشکان مخالف واکسن کم نیستند اما سانسور میشوند یکی از اونا شکور امیدی رئیس انجمن دیابت کشور است که میگوید هربیماری و مرضی که دارو داشته باشد واکسن نمیخواهد بسیاری از کرونایی ها با دارو بهبود پیدا کرده اند حتی با داروهای محلی و خانگی بنابراین اصرار به واکسن مشکوک است علی الخصوص که بحث میکروچیب و ردیابی هم مطرح است بعلاوه در سایت phana متعلق به وزارت بهداشت سندی وجود دارد که 8552 نفر در اثر دوز اول واکسن و 2490 نفر در اثر دوز دوم واکسن 4ماه پیش فوت کرده اند دلیل دیگر اینکه چرا در روزی که ایران 709نفر فوتی داشت آمار فوت کرونا عراق صفر بود؟! حتی عده ای میگویند از روزی که حرم ها خالی شده اند بیمارستان ها پر شده است که نشان میدهد حرم ها بیماران را شفا داده اند و بنظر میرسد اعلام کرونا در ایران برای اهدافی مثل دین زدایی و همچنین کسب درآمد از جیب ملت ایران و درنهایت کاهش جمعیت باشد. والسلام