کامرانی‌فر: عدم حضور تماشاگران در ورزشگاه آزادی تصمیم خودمان بود

سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال درباره حضور نداشتن تماشاگران در ورزشگاه آزادی در دیدار برابر کره‌جنوبی گفت: این موضوع هیچ ارتباطی به مسائل بیرونی ندارد و خودمان به این نتیجه رسیدیم که این دیدار با توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی و زیرساخت‌ها بدون حضور هواداران برگزار شود.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری ایسکانیوز، حسن کامرانی‌فر امروز (دوشنبه) در حاشیه مراسم رونمایی از سردیس پنج قهرمان ورزشی کشور در آکادمی ملی المپیک در مورد میزبانی تیم ملی فوتبال کشورمان در مسابقات بین‌المللی  اظهار داشت: در این زمینه تلاش زیادی صورت گرفت و در نهایت توانستیم میزبانی بازی با سوریه را کسب کنیم و این میزبانی تاثیر خوبی در موفقیت‌های اخیر تیم ملی فوتبال داشت.

وی افزود: برای دیدار با کره‌جنوبی هم چندین نشست را برگزار کردیم. برای این دیدار به این نتیجه رسیدیم که فدراسیون باید فاکتورهای دیگری را رعایت کند. بحث کمک داور ویدئویی بود که توانستیم این سیستم را وارد ایران کنیم. به کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کردیم که این سیستم را داریم اما به خاطر اینکه آنها در زمینه VAR با یک شرکت دیگر قرارداد داشتند، داور نفرستادند. در حالی که آن شرکتی که فدراسیون با آن قرارداد دارد، مورد تایید فیفا است.

سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال تصریح کرد: همین که توانستیم ورزشگاه آزادی را به سیستم کمک داور ویدیویی VAR مجهز کنیم یعنی گام خوبی را برداشتیم. در بحث میزبانی حضور هواداران هم مطرح بود. برای بازی اول به فیفا اعلام کرده بودیم که به دلیل شرایط کرونا  تماشاگر در ورزشگاه نخواهیم داشت اما برای دیدار با کره‌جنوبی در تاریخ ۳۰ شهریور به فیفا ایمیل زدیم که می‌توانیم بازی را با حضور هواداران برگزار کنیم و از آنها خواستیم که شرایط حضور هواداران را به ما اعلام کنند. فیفا در این زمینه ایمیل‌هایی زد و شرایط خاصی را اعلام کرد.

کامرانی‌فر اضافه کرد: طبق شرایط کسانی که می‌خواستند به ورزشگاه بیایند باید هر دو دوز واکسن را زده باشند و تست PCR هم برای حضور تماشاگران محدودیت ایجاد کرد. در این رابطه با وزارت بهداشت هم جلساتی را برگزار کردیم. خیلی دوست داشتیم پس از مدت‌ها حضور تماشاگران را در ورزشگاه آزادی داشته باشیم. همه می‌دانیم که حضور تماشاگران در مسابقات فوتبال نشان دهنده  جامعه سالم است و به دنیا نشان دهیم که هوادارانمان به ورزشگاه آمدند و وزارت بهداشت کشورمان ما خیلی خوب کار کرد.

وی گفت: تلاش کردیم شرایط جدیدی را به وجود آوریم تا تماشاگران به ورزشگاه بیایند اما در مورد حضور هواداران در ورزشگاه دستورالعمل‌هایی اعلام شد. برای مثال باید تعداد خاصی وارد ورزشگاه می‌شدند و زیرساخت‌ها درست می‌شد.

سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال اضافه کرد: طبق قانون  فیفا و AFC باید حضور هواداران را ۲ هفته قبل به فیفا اعلام می کردیم  که سه هفته قبل این ایمیل را زدیم. در این زمینه هیچ کوتاهی از سوی فدراسیون فوتبال انجام نشده است. باید به سمتی برویم که هواداران با رعایت پروتکل‌ها به ورزشگاه بیایند. الان هر هواداری که بخواهد به ورزشگاه بیاید باید تست بدهد و هر تست هزینه زیادی را برای آنها در پی دارد. باید سلامت  آنها راستی آزمایی شود. می‌خواهیم به جامعه کمک کنیم و هواداران به ورزشگاه بیایند. هدف فدراسیون فوتبال این بود که کمک کند اما با وجود همه این مسائل به این نتیجه رسیدیم که این دیدار نیز بدون حضور هواداران برگزار شود. امیدواریم در زمان باقی مانده تا بازی بعدی زیرساخت‌ها را فراهم کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که دلیل کنفدراسیون فوتبال آسیا AFC برای صادر نکردن مجوز حضور هواداران در ورزشگاه چه بود، گفت: آنها فرم‌هایی برای ما فرستادند که همه آنها تکمیل و ارسال شد. عدم حضور هواداران هیچ ارتباطی به مسائل بیرونی ندارد و خودمان به این نتیجه رسیدیم که این بازی با توجه به پروتکل‌های بهداشتی و زیرساخت‌ها بدون حضور هواداران برگزار شود. باید به شرایط سلامت جامعه کمک  کنیم که رو به بهبودی است و دوست نداشتیم که با این اتفاق دوباره شرایط تغییر کند. احساس کردیم که ممکن است یکسری پروتکل‌ها رعایت نشود و به همین خاطر این تصمیم را گرفتیم. همه از جمله وزارت ورزش و جوانان برای حضور تماشاگران کمک کردند اما به این نتیجه رسیدیم که هواداران در ورزشگاه حضور نداشته باشند.

تیم ملی فوتبال ایران روز سه شنبه از ساعت ۱۷ در ورزشگاه آزادی به مصاف کره جنوبی خواهد رفت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1114490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
      0 0
      وقتی با وجود اینهمه مفاخر ملی و پیشکسوت فوتبال، سرنوشت فوتبال مملکت را به دست یک کمک داور نه چندان معتبر که صرفا بدلیل بی حرمتی به بزرگتر و حاجی فیروز گفتن به فیروز کریمی معروف شده می دهیم انتظاری بیش از این هم نمی شه داشت... فقط خواهش می کنم به ادبیات گفتاری این آدم در همین مصاحبه توجه بفرمایید تا سطح سواد ایشون برای همه مشخص بشه