فارغ‌التحصیلان بی‌سواد به اعتبار دانشگاه لطمه می‌زنند

دانشجوی دامپزشکی دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان این که فارغ‌التحصیلان دامپزشکی که از آموزش درمانگاهی و عملی محروم بودند، آینده شغلی خوبی نخواهند داشت، گفت: مسئولان دانشگاه باید این موضوع را در نظر بگیرند که فارغ‌التحصیلان بی‌سواد به اعتبار دانشگاه لطمه می‌زنند

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، آموزش مجازی در رشته دامپزشکی شاید در برخی موضوعات نظری موثر و مفید بوده باشد؛ اما در موضوعات عملی و دروس بالینی که یادگیری آنها نیاز به حضور فیزیکی دانشجو در کنار دام بیمار یا تجهیزات بیمارستانی دارد، به هیچ وجه کارآمد نیست و مطالعه نظری دروس، کمکی به ارتقای مهارت دانشجویان برای انجام موارد درمانی نمی‌کند. 

محمدرضا سبزپوش در گفت‌وگو با ایسکانیوز، با بیان این که آموزش غیرحضوری و مجازی به دلیل شروع کرونا از اوایل ترم هشت آن‌ها آغاز شد، افزود: این موضوع باعث شد چند نیمسال از مهمترین نیمسال‌های تحصیلی، که در فراگیری دروس علوم درمانگاهی و بالینی نقش اصلی داشتند، را به صورت مجازی بگذرانیم. برگزار نشدن کلاس‌های عملی این دروس، سبب شد آموزش بخش قابل توجهی از نکات دروس بالینی را از دست بدهیم.

دانشجوی دامپزشکی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: البته در مدت زمانی که دانشکده برای چند ورودی بازگشایی شد، سه نفر از اساتید دغدغه‌مند، حاضر شدند این کلاس‌های عملی را برگزار کنند و گاهی تا ساعت هشت شب مشغول تدریس دروس عملی بودند. این اقدام اساتید ما خیلی قابل تحسین بود با این که موظف به انجام آن نبودند.

وی درباره آینده شغلی فارغ‌التحصیلان دامپزشکی که از آموزش درمانگاهی و عملی محروم بودند، تصریح کرد: این دانشجویان دامپزشکی تا چند سال آینده وارد بازار کار می‌شوند؛ اما معمول‌ترین نکات بالینی را هم نیاموخته‌اند و این موضوع به اعتبار دانشگاه لطمه خواهد زد.

سبزپوش با بیان این که وقتی شرایط آموزش حضوری نیست، تعدادی فارغ‌التحصیل کم سواد وارد بازار کار می‌شوند، افزود: این افراد به مرور زمان سرخورده و ناامید از رشته تحصیلی خود می‌شوند و نمی‌توانند فعالیت موثری داشته باشند. بازار کار رقابتی است و هر کس کمتر با مسائل لازم و اولیه رشته خود برخورد داشته باشد و کارش ضعیف‌تر باشد، زودتر از دور این رقابت کاری خارج می‌شود.

وی در پایان با تصریح بر این که در جلسه ای که با یکی از مسئولان دانشکده داشتیم، پیشنهاد دادم که در بازه‌ای کوتاه مدت، مثلا یکی دو هفته کلاس‌ها را به صورت فشرده برگزار کنند، اظهار کرد: از این پیشنهاد استقبال شد؛ و منتظر تمهیدات مورد نظر معاونت آموزشی دانشکده هستیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1114516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =