یمن: مذاکرات ایران و عربستان به ثبات منطقه کمک می‌کند

بنابر اعلام رسانه ها، وزیر خارجه یمن و سفیر جمهوری اسلامی ایران در صنعا با هم دیدار و درخصوص مسائل دوجانبه گفتگو کردند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری سبا، «هشام شرف عبدالله» وزیر خارجه یمن با «حسن ایرلو» سفیر جمهوری اسلامی ایران در صنعا، پایتخت یمن دیدار و درخصوص ارتقا روابط دوجانبه میان دو کشور دوست و برادر گفتگو کرد.

شرف عبدالله در این دیدار گفت: مذاکرات ایران و عربستان به رسیدن ثبات در منطقه کمک خواهد کرد و کانون‌های تنش را از بین خواهد برد.

وزیر خارجه یمن افزود: هرگونه توافق یا تفاهم برای افزایش امنیت و ثبات در منطقه شبه جزیره عربستان و خلیج فارس بدون پایان دادن به تجاوز نظامی به یمن، لغو محاصره همه جانبه تحمیل شده به کشور ما و بازگشایی همه گذرگاه‌های زمینی، دریایی و هوایی به ویژه فرودگاه بین المللی صنعا، امکان پذیر نیست.

وزیر خارجه یمن تاکید کرد تلاش‌ها و حرکت‌های دولت نجات ملی یمن در جهت توسعه آموزش و پرورش به طور کلی و تحصیلات دانشگاهی به طور خاص، پس از هفت سال جنگ تهاجمی و محاصره‌ شدید  ادامه خواهد داشت.

او ابراز امیدواری کرد از تخصص و تجربیات بین‌المللی در جنبه‌های مختلف علمی و فنی از جمله بهره‌مندی از تخصص دانشگاه‌های ایران و افتتاح شعب در یمن بهره‌مند شوند.

سفیر کشورمان نیز بر این دیدگاه تهران که هیچ راه حل نظامی نمی‌تواند در یمن موفق باشد و تنها راه حل این بحران، سیاسی و دیپلماتیک است، تاکید کرد.

نزدیک به هفت سال است یک ائتلاف متجاوز به سرکردگی عربستان و با حمایت کشورهایی مانند انگلیس و آمریکا به یمن حمله کرده‌اند و این کشور را در وضعیت شدید محاصره قرار داده اند، وضعیت زندگی در این کشور بشدت سخت شده است. با این حال به دلیل فشار و لابی‌گری‌های مقامات سعودی در سازمان ملل کمیسیون حقوق بشر این سازمان تحقیق در خصوص جنایت جنگی در این کشور را متوقف و به مردم یمن پشت کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1114521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =