اعزام تانک های چینی به نقاط مرزی با هند

به دنبال شکست مذاکرات چین با هند، رسانه‌ها از تحرکات تازه ارتش چین و اعزام تانک به نقاط مرزی با هند خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ایسکانیوز، رسانه‌ها دوشنبه گزارش دادند همزمان با شکست مذاکرات چین با هند، ارتش چین هنگ‌های تانک خود را نزدیک مرز هند مستقر کرده است.

به گزارش شبکه تلویزیونی دولتی  «سی‌سی‌تی وی» سیزدهمین دور مذاکرات بین فرماندهان نظامی هند و چین روز یکشنبه شکست خورد و هر دو طرف دیگری را متهم  به اخلال در روند مذاکرات کردند.

این در حالی است که تصاویر دوربین‌های مداربسته تمرینات تانک‌های ارتش چین نزدیک مرز با هند در  منطقه «لاداخ» را نشان می‌دهد. در گزارشی دیگر، رسانه های دولتی چین گفتند که یک تیپ  از ارتش این کشور برای اولین بار اقدام به پرتاب نارنجک واقعی در غرب «سیچوان» کرد.

فرماندهان نظامی خط مقدم چین و هند روز یکشنبه پس از دو ماه وقفه مذاکرات را از سر گرفتند. با این حال، مذاکرات 8 ساعته در دهکده مرزی «مولدو» در چین با شکست مواجه شده است. «لانگ شاهوا»، سخنگوی ارتش چین در این باره گفت، علیرغم تلاش‌های فوق العاده طرف چینی برای کاهش تنش در مرزها، هند خواسته‌های نامعقول و غیرواقعی مطرح کرده است.

سیزدهمین دور از گفت‌وگوها بین چین و هند  روز یکشنبه بیش از هشت ساعت طول کشید و طرفین تلاش کردند تا اختلافات پیش آمده را حل کنند. این دور از گفت‌وگوها  درمنطقه مرزی «مولو» در چین  بین مقام‌های ارشد نظامی هند و چین برگزار شد.

پیش‌تر وزارت خارجه هند با پرتاب توپ به زمین چین از این کشور خواسته بود تا برای رسیدن به آرامش در منطقه مرزی لاداخ  تلاش کند. این در حالی است که وزیر خارجه چین نیز اخیرا در دیدار با همتای هندی خود در نشست سران شانگاهای در شهر «دوشنبه» در تاجیکستان  در زمینه تلاش برای رفع تنش‌ها در لاداخ  گفت‌وگو کرده بود.

تنش بین نظامیان هند و چین در پنجم مه سال گذشته در پی درگیری شدید در مناطق دریاچه پانگونگ شروع شد و هر دو طرف با هجوم ده‌ها هزار نظامی و سلاح‌های سنگین به تدریج استقرار خود را افزایش دادند. در نتیجه مجموعه‌ای از مذاکرات نظامی و دیپلماتیک  دو طرف در ماه آگوست روند دور شدن از تنش را تکمیل کردند. هر طرف در حال حاضر حدود ۵۰ تا ۶۰ هزار نظامی در طول خط کنترل مرزی دارند.

هند و چین که در سال ۱۹۶۲ در یک جنگ مرزی تمام عیار جنگیدند، مدتهاست که یکدیگر را متهم می‌کنند و سعی دارند در امتداد مرز غیر رسمی خود  که به خط کنترل واقعی معروف است، قلمرویی را تصرف کنند.

انتهای پیام/.

کد خبر: 1114536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =