خط و نشان ارتش چین برای تایوان

رسانه ارتش چین از انجام رزمایشی نزدیک مرز با تایوان و انجام انواع تاکتیک‌های رزمی از جمله گرفتن ساحل از دشمن فرضی خبر داده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری ایسکانیوز، همزمان با تشدید تنش بین چین و تایوان، ارتش چین روز دوشنبه اعلام کرد که تمرینات استقرار قوا در ساحل را در شهری نزدیک به تایوان برگزار کرده، هرچندکه این تمرینات را با تنش‌های کنونی با تایوان مرتبط نمی‌داند.

 به گزارش خبرگزاری «رویترز» روزنامه رسمی ارتش چین روز دوشنبه در گزارشی نوشت که  این رزمایش در روزهای اخیر در جنوب استان «فوجیان» انجام شده است. این روزنامه نظامی چین بدون اشاره به جزئیات بیشتر از این رزمایش افزود، این رزمایش شامل نیروهای واکنش سریع برای گرفتن ساحل از دشمن فرضی و انجام عملیات رزمی مختلف بود.

فیلم ویدئویی منتشر شده از این رزمایش نیز نظامیان را در قایق‌های کوچک نشان می‌دهد که به ساحل حمله می‌کنند، نارنجک پرتاب می‌کنند، سامانه‌های های دفاعی را حمل و سنگرهایی را در دل زمین حفر می‌کنند. گفته می‌شود نیروهای شرکت کننده در این عملیات محدود بودند.

منابع خبری غروب یکشنبه نیز از رخنه مجدد چند فروند جنگنده  و هواپیمای تجسسی نیروی هوایی چین به منطقه پدافندی تایوان خبر دادند.

به گفته وزارت دفاع تایوان، سه فروند جنگنده «جی-16» و یک فروند هواپیمای تجسسی و ضد زیر دریایی «وای-8» روز یکشنبه به منطقه پدافندی این جزیره رخنه کردند. وزارت دفاع تایوان بدون اشاره به ذکر جزئیات بیشتری از این ماجرا، مدعی رهگیری این جنگنده‌ها و جت چینی شد.

طی چند سال گذشته، نیروی هوایی چین به عنوان وسیله ای برای ارسال پیام به تایوان مبنی بر اینکه چین ادعای استقلال این جزیره را به رسمیت نمی‌شناسد ، به منطقه شناسایی هوایی پدافند هوایی تایوان پرواز می‌کند. چین در پی اثبات این مهم است  که هرگونه تصور از توانایی این منطقه پدافندی باطل است.

این حوادث، که در طول این سالها تشدید شده اخیراً به نقطه اوج رسیده است. بنابر ادعای تایوان،  چین در یکم اکتبر 38 هواپیما را در دو موج به منطقه پدافندی تایوان فرستاد، در دوم اکتبر نیز 39 فروندهواپیمای دیگر به پرواز درآمدند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1114577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ناشناس IR ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
      0 0
      چین اگه بخارمیداشت تابه حال تایوان راگرفته بود!!@.