رژیم صهیونیستی: ایران از انفعال جهان سوءاستفاده می‌کند

رئیس رژیم صهیونیستی با متهم کردن ایران به برهم زدن گفت‌وگوها و میز مذاکرات در موضوعات مختلف، ادعا کرد ایران در حال سوءاستفاده از انفعال جامعه جهانی برای پیشبرد اهداف خود است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری ایسکانیوز، «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی امروز (سه‌شنبه) طی سخنرانی در دهمین کنفرانس دیپلماتیک روزنامه «جروزالم پست» به تکرار اتهام‌زنی‌های نخ‌نما شده علیه ایران پرداخت.

هرتزوگ در این همایش امضای توافق‌های سازش و عادی‌سازی روابط تل‌آویو با برخی دولت‌های عربی حاشیه خلیج فارس را «دستاوردی چشمگیر در تاریخ» این رژیم جعلی توصیف کرده و مدعی شد آن دولت‌ها با میانجی‌گری آمریکا، «انتخاب شجاعانه‌ای» انجام دادند.

به نوشته وبگاه روزنامه جروزالم پست، وی همچنین ابراز امیدواری کرد که کشورهای بیشتری در منطقه غرب آسیا به توافق‌های سازش بپیوندند و وعده داد که تل‌آویو به گفت‌وگو با کشورهای منطقه برای مجاب کردن آنها به عادی‌سازی روابط ادامه می‌دهد.

رئیس رژیم صهیونیستی با ادعای اینکه توافق‌های سازش نمونه‌ی آثار مثبت گفت‌وگو و تهدیدهای ایران نمونه‌ای از برهم زدن گفت‌وگو است، مدعی شد: «ما شاهد شکست جهان در انجام دادن اقدام قاطع برای رسیدن به استراتژی هستیم که بازوهای ایران در خاورمیانه را قطع کرده، برنامه موشکی بالستیک آن را محدود و برنامه هسته‌ای آن را متوقف کنند».

بر اساس این گزارش، هرتزوگ با تکرار ادعاهای بی‌اساس علیه جمهوری اسلامی ایران، ادعا کرد: «ایران در حال بهره‌بداری از این انفعال و عدم هماهنگی [جامعه جهانی] است،که تهدیدی واضح برای صلح و امنیت جهانی به شمار می‌رود».

امروز همچنین «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در همین همایش ضمن اتهام زنی علیه برنامه هسته‌ای ایران، از «قدرت‌های جهانی» خواست که به دلیل نقض تعهدات هسته‌ای، ایران را به شورای امنیت سازمان ملل ببرند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1114625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =