عرضه خودرو به روش قرعه کشی باید تغییر کند/ ضرورت حذف مافیا و ایجاد بازار رقابتی

نماینده مردم سبزوار و جغتای در مجلس شورای اسلامی گفت: فضای غیر رقابتی و نفوذ مافیا در قطعه‌سازی و فروش قطعات بی کیفیت به خودروسازن غیرقابل تحمل شده است.

بهروز محبی نجم آبادی؛ عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز در رابطه با وضعیت خودرو با بیان اینکه مشکل خودرو در کشور ما به یک فاجعه تبدیل شده است افزود: یکی از رسالت های جدی مجلس یازدهم باید این باشد که مسئله خودرو را در کشور برای همیشه حل کند.

قطعه ساز؛ قطعات بی کیفیت به خودروساز میدهد

وی افزود: فضای غیر رقابتی و نفوذ مافیا در قطعه‌سازی به نحویکه قطعات بی کیفیت به خودروسازان میفروشند که در نتیجه اتفاقات ناگواری در این زمینه رخ میدهد غیرقابل تحمل شده است.

نماینده مردم سبزوار و جغتای در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجلس یازدهم و دولت باید تکلیف خود را در قبال صنعت خودرو مشخص کنند، چرا باید ۳-۲ شرکت محدود برای مردم تعیین تکلیف کنند و ما دست مان بسته باشد؟ در حالیکه باکیفیت ترین خودروها با قیمت بسیار پایین در دنیا و به ویژه کشورهای همسایه عرضه میشود.

وی با بیان اینکه وضعیت خودرو سازی غیرقابل تحمل است افزود: به نظر بنده باید واردات نیز از سر گرفته شود. چرا عده ای مسئولین از واردات میترسند؟ باید یک فرجه به خودروسازان بدهیم تا خود را با استانداردهای جهانی همسان کنند.

عرضه خودرو به روش قرعه کشی باید تغییر کند

محبی نجم آبادی با بیان اینکه بنده به شدت با نحوه فروش خودرو به شکل قرعه کشی مخالف هستم اظهار کرد: از بین تعداد چند میلیون نفری که ثبت نام میکنند فقط تعداد اندک چند هزار دستگاه از سوی خودروسازان عرضه میشود این نشان دهنده پایین بودن تعداد تیراژ است درحالیکه خودروسازان باید همکاری خود با کشورهایی مثل چین، روسیه و آنهایی که با ما در ارتباط هستند را افزایش داده تا بتوانند تعداد تیراژ را بالا ببرند.

وی بیان کرد: خودرو وسیله سرمایه گذاری و معامله  نیست بلکه محصولی برای تامین رفاه مردم است پس چنانچه تعداد تیراژ بالا رود دلالانی که در این حوزه هستند سرمایه خود را خارج و به سمت سایر بازارها خواهند رفت .

پایان پیام/

کد خبر: 1114627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =