وضعیت بلاتکلیف لایحه رتبه‌ بندی معلمان

لایحه رتبه‌بندی معلمان که در سال‌های اخیر سرزبان‌ها افتاده است و اظهارنظرهای متعدد در مورد آن مطرح می‌شود، همچنان در بلاتکلیفی به سر می‌برد و مشخص نیست که تکلیف این لایحه مهم که جمع کثیری از معلمان را شامل می‌شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز، لایحه رتبه‌بندی معلمان که در سال‌های اخیر سرزبان‌ها افتاده است و اظهارنظرهای متعدد در مورد آن مطرح می‌شود، همچنان در بلاتکلیفی به سر می‌برد و مشخص نیست که تکلیف این لایحه مهم که جمع کثیری از معلمان را شامل می‌شود، چه می‌شود بعد از گذشت ده سال شاهد اجرای آن خواهیم بود یا خیر.

مطرح شدن طرح رتبه بندی در صحن علنی مجلس از ١٠ مهر قولی بود که محمدباقر قالیباف؛ رییس مجلس به معلمان داد، محمدرضا احمدی دبیرکمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی هم گفته بود که درخواست اولویت بررسی لایحه رتبه‌بندی معلمان نیازمند ۵۰ امضاء بود که بلافاصله بعد از عبور این تعداد، درخواست آن به هیأت رئیسه مجلس داده شد، اما تعداد امضاها افزایش پیدا کرد و به بیش از ۲۰۰ امضاء رسید و به احتمال بسیار زیاد در خواست اولویت بررسی لایحه رتبه‌بندی معلمان در دستور صحن مجلس قرار خواهد گرفت و رسیدگی به این لایحه هم بلافاصله بعد از آن عملیاتی خواهد شد.

این درحالی است که ده روز از موعد مقرر گذشته و علی نیکزاد ثمرین؛ عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس هم اعلام کرده که رئیس مجلس و نمایندگان با موضوع رتبه بندی معلمان موافق هستند اما همچنان اجازه بررسی این لایحه در صحن علنی صادر نشده است. محمد وحیدی؛ نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی هم امروز در جلسه علنی از این موضوع انتقاد کرد و گفت: چرا علی رغم درخواست بیش از ۱۰۰ نماینده برای بررسی اولویت‌دار رتبه بندی معلمان و کنار گذاشتن ۱۰ اولویت از سوی نمایندگان هیات رئیسه اجازه بررسی این موضوع را در صحن مجلس شورای اسلامی نمی‌دهد؟

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هیات رئیسه به صحبت‌های آقای میرکاظمی و بذرپاش در جلسات غیرعلنی بسنده نکند و نگذارند رتبه بندی معلمان معطل بماند. نمایندگان مجلس یازدهم در این زمینه زحمت زیادی کشیدند و انتظار داریم در صحن مجلس به نتیجه برسد.

به نظر می‌رسد که مشکل بودجه همچنان سد راه این لایحه است و علی‌رغم اینکه بودجه ابتدایی ۱۵ هزار میلیارد تومانی که درنظر گرفته شده بود به ۳۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافت، اما هنوز اختلافاتی میان مسئولان امر در این خصوص وجود دارد. البته نمایندگان مکررا عنوان کرده بودند که بنا دارند که اجرای رتبه‌بندی معلمان سریعا و با هر بودجه‌ای آغاز شود و نباید اجرای این موضوع به تاخیر بیفتد و از طرفی هم نمایندگان قول داده بودند که رتبه‌بندی معلمان از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ اجرایی شده و به زودی جزئیات آن هم در صحن علنی مجلس بررسی شود اما همچنان نتیجه‌ای که معلمان به دنبال آن هستند حاصل نشده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1114650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =