هواشناسی ایران | افزایش آلاینده‌های جوی در کلان‌شهرها / پیش‌بینی رعد و برق و وزش باد در برخی مناطق کشور

کارشناس هواشناسی گفت: فردا در بیشتر مناطق کشور جوی آرام حاکم است و در برخی مناطق استان‌های تهران، البرز و مرکزی احتمال افزایش آلاینده‌های جوی وجود دارد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز، صادق ضیائیان کارشناس هواشناسی تصریح کرد: امشب و فردا در بیشتر مناطق کشور جوی آرام حاکم خواهد بود و در مناطق پرتردد استان‌های تهران، البرز و مرکزی امکان افزایش آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا وجود دارد.

او ادامه داد: از بعدازظهر چهارشنبه و در روز پنجشنبه در برخی نقاط استان‌های واقع در شمال غرب و غرب کشور افزایش ابر و در آذربایجان غربی بارش پراکنده گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

او یادآور شد: روز جمعه  در برخی مناطق گیلان بارش پراکنده  پیش بینی می شود و در سایر مناطق کشور آسمان آفتابی است.

ضیائیان بیان کرد: از امشب تا روز پنجشنبه در نوار شمالی، نواحی مرکزی، شرق و شمال شرق کشور افزایش نسبی دما رخ می‌دهد و روز جمعه و شنبه با نفوذ جریانات شمالی در استان‌های واقع در سواحل خزر و اردبیل ، دما به‌طور نسبی ۲ تا ۴ درجه کاهش می‌یابد.

او یادآور شد: روزهای جمعه و شنبه در نوار شرقی کشور به‌ویژه منطقه زابل و همچنین در شرق کرمان وزش باد شدید سبب خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا در این مناطق می‌شود.

ضیائیان درباره آب‌وهوای استان تهران هم گفت: فردا آسمان تهران صاف تا قسمتی ابری گاهی همراه با غبار محلی است. بیشترین دمای تهران به ۲۵ و کمترین آن به ۱۵ درجه می رسد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

کد خبر: 1114700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =